ambervanveen.reismee.nl

Hallo nieuwe familie!

Hallootjes,

Waar moet ik beginnen.. Wat is er een hoop gebeurd de afgelopen 6 weken. Na het lezen van mijn vorige blog ben je vast benieuwd geworden hoe het is afgelopen met die familie die ik zo leuk vond. Nou ik zou het kort houden maar na het skype gesprek heb ik nooit meer wat van ze gehoord.. ontzettend jammer. Ik kreeg vanuit Smart Au Pairs Australia te horen dat ze dus gewoon al een andere au pair hadden.. vet raar.. maarja, de zoektocht ging dus verder!

Een week later had ik weer een nieuwe match, leuk gezin, 2 jonge kinderen uit Melbourne. Gelijk gemaild met of ze wilden skypen en dat wilde ze zeker want ze vonden mij wel goed passen bij hun gezin. Helaas kreeg ik 3 uur voordat we zouden skypen een mail met dat ze al iemand anders hadden gevonden, ontzettend jammer weer. En ik begon weer van voor af aan.

De weken daarna vielen de matches ontzettend tegen, allemaal net niet gezinnen. Gezinnen waarbij ik niet mag koken en alleen gemaakte maaltijden van moeder mag opwarmen, absoluut niet met de kinderen mag auto rijden en zelfs een gezin waarbij ik mee moest naar het werk van moeder omdat ze graag de hele dag der kind bij der wilde hebben. Dit was niet helemaal het idee wat ik had van au pair worden en heb ik dus mijn zorgen geuit naar de organisatie in Australië en de organisatie in Nederland. Er ging weer een week voorbij. Van al dat wachten word je trouwens echt niet goed en de vraag waarom ik hier aan begonnen ben spookte zeker een aantal dagen door mijn hoofd.

Maar toen kwam er eindelijk verandering in en begon ik het weer wat positiever in te zien. Donderdag ochtend opende ik eigenlijk heel onbewust de site waarop ik mijn matches zie en zag dat ik 4 nieuwe matched had! 4! Gelijk alle profielen doorgelezen en bij 3 profielen werd ik erg enthousiast. Deze families heb ik meteen een mail gestuurd met de vraag of ze in contact willen met mij en mezelf natuurlijk even leuk verkocht met waarom ze mij in huis zouden willen nemen. Van de familie Briese kreeg ik snel een mail terug met waarin ze zeiden dat ze graag contact met mij wilde en wanneer ik eventueel zou kunnen skypen. Na een paar mails heen en weer stond er eindelijk op 13 juni weer een skype gesprek gepland.
Het skype gesprek was super leuk. Een half uur lang hebben we over vanalles gepraat om elkaar beter te leren kennen en zelfs de oudste dochter kwam even gedag zeggen in beeld! Aan het einde van het skype gesprek hadden we het over haar zus, moeder is namelijk erg close met haar zus. Ze vertelde dat haar zus sinds afgelopen week ook een nieuwe au pair in huis heeft, en toevallig een meid uit Nederland, ze heet Dayenne. En laat ik haar nou net kennen! Dayenne heb ik leren kennen tijdens de au pair workshop dag in Venray. Super toevallig dus. Gelijk haar na het skype gesprek geappt en werden beide helemaal enthousiast!!
Familie Briese heeft eerlijk laten weten dat ze dinsdagavond nog met een andere meid gingen skypen. En dat ze daarna zouden laten weten voor wie ze zouden kiezen. Even in spanning afwachten dus.

Eindelijk was het dinsdag, maar aangezien het tijdsverschil van 8 uur wist ik totaal niet wanneer ik een mail binnen zou kunnen krijgen. Dinsdag avond toch maar zenuwachtig gaan slapen, want ja wie weet willen ze er gewoon nog even over nadenken. Het niet zomaar iets, je neemt toch een vreemde in huis die voor je kinderen gaat zorgen.
Na een onwijs slechte nacht waarin in de uren voorbij heb zien komen op de klok werd ik onwijs vermoeid wakker maar!! met een mail in mijn inbox van de familie Briese!! De stemmetjes in mijn hoofd werden ook wakker en zeiden, wel openen, niet openen, wel openen en met toch wel trillende vingers mijn mail geopend. En met de woorden ´We would like to offer for you to be our au pair´ en ´We think you would become a fantastic part of our family´. Kan ik nu eindelijk zeggen dat na een lange zoektocht met tegenslagen en heel veel geduld ik nu eindelijk mijn Australische familie heb gevonden!!! En wat voelt dat toch een beetje gek..

De familie Briese bestaan uit een vader, een moeder, een dochter van bijna 4 en een dochter van 18 weken! Maar daar houdt het nog niet op, mijn hostmom kan elk moment bevallen!! Je zal nu wel even denken huh hoe kan dat met een dochter van 18 weken. Hun 2e dochter is geboren via draagmoederschap in Oekraïne. Heel bijzonder dus!! Ze wonen met zijn 4tjes in Coorparoo, Brisbane.

Voordat ik dit avontuur begon heb ik altijd gezegd ik wil 6 maanden au pair worden in Sydney. Nou dat Sydney heb ik verruild voor de wat rustigere maar nog steeds grote stad Brisbane. En die geplande 6 maanden worden er 9 en misschien zelfs wel 12! (afhankelijk wat lukt met mijn visum en hoe we het beide vinden gaan als ik daar eenmaal ben).

De komende dagen staan in het teken van een contract opstellen (wanneer ik begin, hoeveel uur ik ga werken en wat ik verdien) en daarna het ondertekenen. En als dat eenmaal rond is kan mijn vliegticket geboekt worden, mijn visum worden geregeld en mijn reisverzekering worden afgesloten.

Ik zal ergens in de eerste week van september het vliegtuig instappen, maar hierover beloof ik jullie snel meer te vertellen!


Liefs Amber

Reacties

Reacties

Robert

Superdik Amber
Ik hoop dat het allemaal doorgaat

Gerda

Wat leuk geschreven Amber. Ben ook zo blij voor jou. Het lange wachten wordt eindelijk beloond. Al wordt het nu allemaal wel heel echt. En gaat het allemaal zo snel. Je grote avontuur gaat beginnen. Ben trots op je. Kus Mama

Mieke

Amber wat gaaf voor je
Het lange wachten word beloont
En wat schrijf mooi leuk n gezellig
Succes met alle voorbereidingen
Liefs X

Puck

Veel plezier en geniet!

Maaike

Ah wat fijn dat het gelukt is!!

Linda

Jeetje wat gaaf zeg!! Wat een leuke ontwikkelingen allemaal. En super spannend. Vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal gaat doen.
Groetjes Linda

Sanne Duijf

Wat leuk om te lezen Amber! Succes!!

Dayenne

Yes!!!! Kan niet wachten tot je hierheen komt :D Weet zeker dat je je helemaal thuis gaat voelen in deze familie kan ik je zeggen :)

Irene

Wauw wat gaaf zeg!
Zo spannend allemaal

Marielle

Trots op je het lange wachten en tegenslagen is beloont met een hele leuke familie volgens mij je gaat het daar zo leuk hebben nu de laatste hobbels nog kwa papieren en dan gaat het avontuur beginnen wat gaan we je missen !!!

Marleen

Super leuk Amber. Het avontuur gaat beginnen. En wij gaan allemaal meegenieten van je belevenissen in deze blog.

Lisette

Super Gaaf Amber
Ik hoop nog heel veel van je te lezen?

Hanneke Stolze

Helemaal top Amber!!
Wel heel spannend..maar je kan het!
Veel succes en misschien zien we je nog voor vertrek!?

Liesbeth

Super Amber!! Het lange wachten is niet voor niets geweest!!
Nu nog de laatste voorbereidingen en het avontuur kan beginnen!!
Veel succes X

Jolanda

Top Amber! Eindelijk zekerheid! Wat zal jij lekker slapen vannacht! ?

Tineke

Wat een leuk verhaal het is je gegund
En trouwens je familie over zee ook
Ze zullen aan jou een fantastische au pair hebben ?

Janneke

Hey Amber, Jeetje wat een verhalen over al die gezinnen en wensen! En wat fantastisch dat je nu een leuk gezin hebt gevonden! Nu begint het écht! Veel succes!! Xxx Janneke

Noëlle

Super fijn dat het is gelukt en je over een week of 6 down under bent! Suc6 met de voorbereidingen, nu niet meer wakker liggen hè :)

Mirella

Hee Amber,...
Vind het zooooo heerlijk dit alles te lezen! Gefeliciteerd met je leuke gezin. En dan nu .. aftellen! ❤️
Hele dikke kus
?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active