ambervanveen.reismee.nl

Hello Australia!

Daar zit ik dan, met een theetje aan de eettafel. Stiekem voelt het nog best wel onwerkelijk dat ik hier nu ben. Heb zelfs geen idee waar ik moet beginnen met vertellen.

Mijn eerste vlucht naar Dubai was een lekkere vlucht. Geen huilende kinderen, geen turbulentie, en zelfs onwijs lekker eten. Ik was deze vlucht van plan te gaan slapen, maar door de zenuwen en spanning is dat helaas maar een uurtje gelukt. Net voordat we landde in Dubai kwam de zon op waardoor de skyline van Dubai onwijs mooi te zien was! Maar man wat is Dubai airport groot! Zo ver je kon kijken was het vliegveld. Eenmaal uit het vliegtuig had ik mijn gate zo gevonden. Ik kon gelukkig in dezelfde terminal blijven als waar ik aankwam. Alhoewel ik wel een trein moest pakken om bij mijn gate te komen, bizar! Eenmaal bij de gate heb ik een lekker ontbijtje gehaald en gewacht totdat mijn vlucht naar Brisbane vertrok.

De 14 uur durende vlucht naar Brisbane was goed te doen, ja lang was het wel en ja de laatste 2 uur waren nog even afzien. Wat fijn was is dat de stoel naast mij vrij was, waardoor ik wat meer ruimte had, heerlijk. Boven de Malediven behoorlijke turbulentie gehad en gelukkig bleef het daarbij. Deze vlucht bestond voornamelijk uit oudere, gezinnen met hele jonge kinderen en hier en daar een backpacker. En! 2 duitse meiden die ook au pair worden hier in de buurt. Ik ontmoette ze in Dubai net voordat we gingen boarden. We hadden namelijk alle 3 net wat te drinken gekocht, met het idee dat we dat mee konden nemen het vliegtuig in, maar helaas daar dachten ze bij het boarden anders over. Dus daar stonden we dan, met onze flesjes, om ze vervolgens op de drinken. Want weggooien vonden we zonde, aangezien de cola van mij al ruim 8 euro kostte. Verder ging de vlucht goed, een paar uurtjes geslapen, filmpje gekeken, en de laatste 2 uur mezelf vermaakt op de wifi. Ja Emirates is echt een aanrader! Lekker eten, meer beenruimte dan bij andere vliegmaatschappijen, en een heel entertainment systeem, ojaa en een aansluiting in de stoel om vanalles op te laden. Heel handig!

Net voordat we landde op Brisbane kwam de zon op vanuit de zee! Zodat ik net Brisbane van boven kon zien in het licht. Met een paar keer lief knikken en een paar vragen te beantwoorden was ik zo door de paspoortcontrole. Nu volgde alleen nog de bagagecheck. Die oo zo strenge bagagecheck. Prima dacht ik, daar ben ik ook zo doorheen. Stond daar ineens een lange rij… beetje jammer. Ondertussen keek ik in welke rij ik het beste kon staan. In 1 rij werd iedereen heel makkelijk doorgelaten, dus ik dacht ik ga ervoor zorgen dat ik in die rij kom te staan. De 2 duitse meiden stonden al in de andere en die zou ik zien nadat we hierdoor heen waren. Iedereen voor mij kwam er makkelijk doorheen (of het nou lag aan mijn backpack, ik weet het niet) maar toen ik aan de beurt was kon ik mooi niet doorlopen naar de uitgang, maar moest ik naar de extra security check… Ik dacht gelijk neeee, dan kan ik heel mijn backpack uitpakken. Via een slinger de slang weg kwam ik uit bij van die tafels waar ze je bagage checken. Ik werd met een paar andere in een rij gezet en moest daar blijven wachten. Als jullie mij kennen dan zul je vast wel weten dat ik dit doodeng zou vinden. Nou ik kan je vertellen mijn hart sloeg gigantisch in mijn keel. Er werd gezegd, Yes they are ready. En daar kwam de hond. Bij degene voor mij liep hij zo voorbij, totdat hij mij ging snuffelen, veelste lang naar mijn idee. Nee het zal toch niet, dacht ik… godzijdank liep hij door naar degene achter mij. Na deze check zeiden ze jullie kunnen naar de uitgang. PFOOEEE gelukkig! Eenmaal bij de uitgang stonden er onwijs veel mensen waardoor het zoeken naar mijn hostmoeder wat moeilijker ging. Gelukkig stonden ze al snel voor mij en kreeg ik 2 dikke knuffels, 1 van mijn hostmoeder en 1 van Chloe. Bepakt met mijn backpack en daypack liepen we naar de auto. 1 keer raden aan welke kant ik wilde instappen, juist gewoon de rechter. Want dat doe je zo automatisch! Na wat gelach stapte ik in aan de linkerkant. Wat is dat gek zeg het stuur aan de andere kant. We moesten nog een klein half uurtje naar huis rijden. Chloe was erg stil omdat ze gek vond dat ik er was, logisch! Want ik ben natuurlijk hun eerste au pair. Gelukkig werd ze losser nadat we samen hakuna matata zongen. Alhoewel ze het gek vond dat ik dit lied ook kende, haha. Na mijn ogen uit gekeken te hebben onderweg kwamen we aan bij het huis. Wat een verschrikkelijk mooi huis is het. Wit, modern, zwarte kozijnen! Gewoon zo een huis dat alleen voorkomt in je dromen. Eenmaal binnen ontmoette ik de jongste 2 en oma. Want die zit hier in huis om te helpen, want 2 babys is best wel pittig. Na een rondleiding door het huis en een kopje thee ben ik heerlijk gaan douchen. Het was ook pas 9 uur ´s ochtends dus ik had nog een lange dag voor de boeg.

De ochtend heb ik spelend doorgebracht met Chloe want ze week geen moment meer van mijn zijde, hoe snel kan iemand accepteren, nou heel snel. Ik had met mezelf afgesproken om niet te gaan slapen, want slapen zou betekenen dat ik moeilijker van mijn jetlag af zou komen, dus we zijn ´s middags naar een winkelcentrum geweest in de buurt. Lekker koel want het was 34 graden, terwijl het normaal rond deze tijd rond de 22 graden is. In het winkelcentrum hebben we vanalles geregeld. Een Australisch bankaccount, een australische simkaart en een ov kaart.

Eenmaal thuis was ik behoorlijk moe en heb ik me even terug getrokken om te skypen met het thuisfront. Best gek idee, dat dat zomaar kan. Na het skypen gingen we al gauw aan tafel, 7 uur nadat de kinderen op bed lagen. We aten lam, nog nooit op, maar het was heerlijk en een lekkere verse salade. Na het eten ben ik lekker mijn bed ingedoken en heb ik bijna klokje rond geslapen. Vanuit mijn bed kan ik tussen de bomen door de skyline van Brisbane zien liggen, heel vet! De wijk waarin ik woon, Coorparoo ligt op meerder heuvel waardoor we hele mooie uitzichten hebben vanuit het huis.

Vandaag heb ik en doe ik nog lekker rustig aan. Morgen ga ik met Dayenne naar de meet and greet en daarna de stad in. Ze geven voor morgen een waarschuwing af voor de warmte, sinds 2013 is het niet zo warm geweest in deze periode als nu. We zullen het zien en ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Amber en op zijn Australisch Ember

Reacties

Reacties

Janneke

Goedemorgen Amber! Is dat even leuk wakker worden, je schrijft zo enthousiast ik ben helemaal blij! Fijn dat de reis zo goed ging, op de controle van de tas na dan:(. Je eerste contact met de familie klinkt goed. En ik snap Chloe helemaal dat ze gelijk lekker bij je bleef; ze boffen het maar met jou! Geniet en ik kijk uit naar je volgende verhalen! Kus Janneke

Hanneke

Wat een heerlijk verhaal!
Zo te horen een heel fijn gezin.
Nou even een paar weekjes wennen..
Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaal
Knuffel ?

Astrid

Klinkt allemaal goed Amber.
Hier lijkt het wel herfst nu dus je bent ook nog eens op de juiste tijd vertrokken.
Have fun, XXX

Gerda

Lieve Am
Wat is het het toch heerlijk je verhaal weer te lezen, je kan altijd nog schrijfster worden ha ha. Wat een groot avontuur is dit toch. En wat zijn we trots op je. Ga lekker nog even genieten van een paar vrije dagen en dat je kan wennen aan alle nieuwe dingen. Kus Mama

Oma

Hallo Amber
Wat een leuk stukje om te lezen en fijn dat je goede reis hebt gehad ga nog even lekker uit rusten voor dat je weer aan het werk ga
Wij zitten op de camping nog in het zonnetje maar ga zo weer regen
Gr. Oma

Esther

Hi Am, dat is een goed begin! De kop is eraf! Geniet nog even van je vrije dagen zodat je kunt acclimatiseren. ?❤

Yel

Wat is het heerlijk om te lezen dat alles goed is gegaan en dat je veilig bent aangekomen. Alles nieuwe indrukken gewoon lekker laten inwerken en genieten van je aupair gezin leuk dat je zo goed ontvangen bent. Veel plezier met de andere meiden die je gaat ontmoeten en geniet van alles dikke?

Anneke van Schie.

Wat leuk om je reiservaring en de ontvangst met je gastouders te mogen delen .
Voor het thuisfront fijn om te horen dat het goed was gegaan en het Skypen !!! Mam apte mij , raar hoor het is zover ......
Vind het fijn om ( onze jongste dochter) zit ,n groot gedeelte van het jaar altijd in Zuid Frankrijk , even te zien zien met FaceTimen .
Geen vergelijking met Australië hoor, maar het gevoel is ook wel een beetje hetzelfde !
Geniet nog even van de vrije dagen , het avontuur is begonnen !
Gr. ?uit Naaldwijk .

Tineke

Hello Ember

Heerlijk om te lezen over je nu al positieve ervaring je eerste dagen in brisbane en de reis er naar toe
Het lijkt me een mooie stad en nu al lieve mensen waar je terecht bent gekomen.
Lekker nog even vrij om alles te verwerken en je goed te informeren
Succes en geniet lieve groetjes Tineke

Noëlle

Super leuk je te volgen! Veel Suc6

Jantine

Leuk om te lezen en fijn dat het goed gaat.

Cher

Leuk weer te lezen Amber & wat fijn dat de reis goed is verlopen!
Wat fijn ook dat het met de kindjes zo goed gaat
Geniet ervan, xx

Jacqueline

Hoi Amber(t),

Wat leuk en fijn om te lezen dat je een goede vlucht hebt gehad en in een leuk gezin terecht bent gekomen met een mooi huis. Succes daar! Tot horens...

Anouk

Ik ben nu al fan van je blogs!!

Loes en letty

Wat leuk om je zo te volgen en fijn dat je een goede reis heb gehad. Geniet lekker,
Erg leuk om je blogs te lezen veel succes daar

Sayde

Wat kan je leuk schrijven Amber!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active