ambervanveen.reismee.nl

En ik ga naar!?

Hallo lieve familie en vrienden,

Hier weer een updateje vanuit de andere kant van de wereld! Alhoewel ik af en toe denk dat ik in Nederland ben. Het weer is hier de afgelopen week niet heel best geweest. 14 graden, koude wind en regen… Ze blijven hier ook maar zeggen, nee het weer wordt hier echt wel beter, nou ik hoop het! Gelukkig komt de zomer elke dag een dag dichterbij! Dus hopelijk duurt het niet lang meer.

In mijn vorige blog hebben jullie al kunnen lezen dat ik me aan het oriënteren was op waar ik naartoe wil als ik vrij ben in januari. Na wat zoekwerk vorig weekend heb ik afgelopen week mijn reis en vliegtickets geboekt!! Ik vertrek donderdagavond 9 januari naar NIEUW ZEELAND!! En wat kijk ik hier ontzettend naar uit! Tijdens het uitzoek werk liep ik er behoorlijk tegenaan dat ik veel wil zien in een korte tijd en dat ik veel rekening moet houden met bussen die ik dan moet pakken, hostels en excursies boeken dat ik besloten heb om het anders aan te pakken. Ik kwam bij een reisorganisatie een hele leuke georganiseerde reis tegen die alle hoogtepunten meepakken op het Zuidereiland van Nieuw Zeeland. Helemaal top dus! In Thailand en Indonesië was het me zo goed bevallen om met een groep te reizen, dat dit ook helemaal goed gaat komen! Dit keer is het alleen wel met een internationale groep, maar tegen die tijd is mijn Engels weer stukken verbeterd, dat het mij eigenlijk ook wel heel leuk lijkt met een internationale groep!

De reis start zaterdagochtend in Christchurch en 14 dagen later kom ik daar ook weer aan om mijn reis te eindigen. (Ik zal onderaan even een fotootje van de route plaatsen). Voor de eerste 2 en laatste nacht boek ik zelf een hostel of iets dergelijks, zodat ik de eerste dag zelf nog op pad kan en de laatste dag op gemak naar het vliegveld kan vertrekken. Verder zit al het vervoer en overnachtingen en sommige maaltijden bij de reis inbegrepen dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Het aftellen kan nu dus echt beginnen! Nog maar 80 dagen!! Dus dat is al snel ook!

Vorig weekend ben ik ook voor het eerst de stad in geweest met Debora, dat Duitse meisje waar ik vorige week mee geluncht heb. Ze heeft me heel wat hoogtepunten laten zien, wat ontzettend leuk was! Eerst allerlei straatjes met graffiti, toen de winkelcentra´s in het centrum, we hebben geluncht bij een soort bakkerij, daarna lekker in een park gezeten, de gratis tram gepakt die een rondje rijdt rondom het centrum, naar een uitzichtpunt geweest waar je mooi de skyline zag en daarna ook nog een kerk bezocht. Nou ik kan je vertellen mijn benen waren moe, de teller stond op ruim 10 km.

Afgelopen week is ook omgevlogen, hier en daar wat meer gewerkt omdat dat nodig was maar verder verliep alles volgens planning. Afgelopen vrijdag was er een meet and greet in de stad. Deze had ik in Brisbane ook bezocht dus helaas veel dezelfde informatie, maar hier heb ik wel 2 Nederlandse meiden en een Belgisch meisje leren kennen. Na de meet and greet was er een wandeling door de stad georganiseerd dus met zijn 4e hebben we ons hierbij aangesloten. Ik kan je vertellen we hebben niet heel erg opgelet omdat we alleen maar hebben lopen kletsen, dus gezellig was het zeker! Volgend weekend staat dan ook de eerste lunch alweer gepland!

Gister ben ik met Debora ook de stad weer in geweest maar dit keer met een plan. We zijn eerst naar de Shrine of Remembrance geweest. Dat is een ontzettend groot monument voor alle Australiërs die omgekomen zijn bij de eerste en tweede wereldoorlog. Heel indrukwekkend! Onder het monument was er ook nog een museum, en ook al ben ik totaal niet van de museums deze was echt heel leerzaam en mooi! Na het bezoek aan het museum zijn we het monument op geweest want we hadden gehoord dat je daar een heel mooi uitzicht had over de stad, nou en of het mooi was! (foto´s staan hieronder) Inmiddels hadden we erg honger dus zijn we een cafeetje ingegaan voor een lunch. Dat kwam heel goed uit want het was inmiddels begonnen met regenen.. Na de lunch stond er weer wat op het programma. Debora had op internet gelezen dat er een Indiaans festival was met dans, muziek en leuke kraampjes. Dus daar hebben we een bezoekje aangebracht. De kraampjes vielen helaas erg tegen, maar de muziek en dans was erg leuk! Alsof we even in India waren! Ondertussen kwam het weer met bakken uit de lucht en werd de muziek steeds minder dus zijn we een winkelcentrum ingegaan. Niet heel veel gekocht wat mijn portemonnee erg fijn vond!

Vandaag doe ik lekker een dagje rustig aan, een blog schrijven, visum regelen voor Nieuw Zeeland en allemaal kleine dingetjes die van de week zijn blijven liggen. De lucht is nog steeds grijs dus ik denk dat ik heerlijk in mijn warme bed blijf!

Nou jullie horen weer van mij!

Kus Amber

Reacties

Reacties

Marianne

Wat fijn dat je het naar je zin hebt! Geniet van alle mooie dingen!

Mieke

Hallo Amber
Wat n heerlijke blog om te lezen
Ik vind t zo fijn dat t goed gaat met je??
Mooie fotos
Geweldig zo n reis in t vooruitzicht?
Amber veel plezier met alles wat je daar doet n onderneemt.?

Marleen

Hoi Amber,

Fijn dat je het naar je zin hebt en wat een leuke foto's.

Yel

En kijk lieve schat hier doe je het allemaal voor de leuke dingen bekijken nieuwe leuke mensen ontmoeten en de wereld zien dat doe je hartstikke goed dikke ?weer

Astrid

Kijk, daar doe je het idd allemaal voor.
Geniet ervan.
Leuk reisje naar Nieuw Zeeland in het vooruitzicht ook. Zo een mooi land.
Daar zou ik ook graag nog een keer naar terug gaan.

Monique

Wat leuk om je op deze manier te volgen ?

Anneke van Schie annekevanschie@hetnet.nl

Leuk om je te volgen zo ! Wat kom je al een stuk zelfstandiger over !
Leuk ,n uitstapje naar Nieuw Zeeland . Bij jullie vandaan is het goed te doen en wordt ook dikwijls in combinatie met elkaar gedaan .
Kerstmis zal zeker héél anders zijn dit jaar ! Kees had ,n zus wonen in Australië. Zij is al wel overleden , maar zij schreef altijd dat mooi zonnig weer eigenlijk niet bij Kerst hoorde. Bijna de maand Oktober voorbij. Veel gebeurd in positieve zin . Hou het vast !
Liefs van ons !

Cees Smit

Goed om te lezen dat je het nu naar het zin hebt Amber, na de ellende in de eerste weken.
Wat betreft Nieuw Zeeland geniet ervan, best wel beetje jaloers ;-)

Blijf schrijven want het is mooi om te volgen

Geniet ervan en groetjes uit Schagen

Jolanda

Fijn dat je je draai gevonden hebt!!
Ziet er super uit Allemaal, je foto's en je vooruitzichten!!!

Linda

Geniet van al het moois om je heen. En wat fijn om te lezen dat je na een vervelende start het zo goed hebt.

Esther

Heerlijk naar NZ! Afvinken ♡! Schapen tellen! ?

Toos

Een mooi aanbod voor een georganiseerde reis voor jouw droomvakantie!
Wat zal je weer veel beleven in een korte tijd.

Mirella

Jaaaaa!!!! Super gaaf vooruitzicht zeg!!!! Leuk om naar toe te leven...
Goed bezig jij ... you go girl!!! XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active