ambervanveen.reismee.nl

Ik leef nog hoor!

Hallo lieve familie en vrienden,

Daar ben ik weer! Voor degene die afgelopen weekend zoiets hadden, huh geen blog van Amber online. Ja ik leef nog en nee ik had simpel gezegd geen tijd om afgelopen weekend achter mijn laptop te kruipen en had eerlijk gezegd ook niet veel om te melden. Aangezien mijn weken behoorlijk hetzelfde zijn zal ik ook niet meer zoveel blogs schrijven als in de eerste 2 maanden. Mijn blogs zullen dus wat meer gaan bestaan uit bijzondere dingen en mijn weekend tripjes!

Laat ik maar eens beginnen met Halloween, hoe oo zo leuk het huis versierd was, zo zwaar viel de avond zelf tegen. Ik dacht gaaf Halloween, langs de deuren met de kids en om snoep vragen. Aangezien de kids hier al weken voor aftelde verwachtte ik ook wel wat. Maar helaas.. van de 20 huizen waar we zijn langs geweest, deden er maar 3 open… en naast ons hebben we maar 2 andere kinderen verkleed op straat zien lopen. Halloween dus maar gauw achter me gelaten want er stond een leuk weekend tripje gepland.

Zaterdag had ik een regel dagje met o.a. mijn visum en hostelovernachtingen voor Nieuw Zeeland regelen en verder even lekker rustig aan gedaan.

Zondagochtend ging de wekker rond een uurtje of 8 omdat ik met Debora en Coco had afgesproken om naar Puffing Billy te gaan. Puffing Billy is een oude stoomtrein en aangezien het nog geen zomer is mogen ze nu nog stoom gebruiken. Tijdens de zomermaanden mag dit niet vanwege kans op bosbranden. Een treinkaartje zelf was veelste duur, dus we hadden al besloten om alleen te gaan kijken. Dichtbij het treinstation ligt namelijk een hele gave grote oude houten brug waar de trein dus overheen rijdt. En dat moet je geen 2 keer zeggen tegen 3 meiden die dol zijn op fotograferen! Ruim van te voren stonden we klaar om de brug en de trein op de brug te fotograferen. (Onder mijn bericht staan een paar foto´s.) Helaas zat het weer ons niet mee.. wanneer wel in het weekend, want elk weekend sinds ik hier ben regent het.. Dus we besloten een cafe in te gaan om te lunchen. Na een heerlijke lunch was het inmiddels alweer 4 uur, dus tijd om weer richting de stad te gaan. Ergens in een winkelcentrum hebben we wat kleins gegeten om daarna richting huis te vertrekken. Een heerlijk weekendje was het!

Dinsdag was het een public holiday, iedereen in en om Melbourne was vrij omdat er een paardenrace was. Aangezien ik daar niet echt veel om geef, had ik dus lekker een dagje vrij om te doen wat ik wil. Ik ben met Debora de stad in gegaan om wat te shoppen en een auto te huren. We hebben voor dit weekend namelijk wat grotere plannen. We willen met z'n 4e, Coco, Debora, een vriendin van Debora en ik naar een groot park en de Yarra Valley, deze vallei staat bekend om zijn wijnvelden, wijnproeverijen en mooie uitzichten. De wijnproeverijen laten we links liggen aangezien we moeten rijden. 3 van ons rijden namelijk al auto dus we gaan lekker afwisselen met rijden. Verder hopen we mooie plaatjes te kunnen schieten, alhoewel de weerberichten niet erg fijn zijn… 14 graden met buien en de hele dag door zware bewolking..

De hele week loop ik ook weer in mijn warme truien want de temperatuur is niet boven de 18 geweest en er is behoorlijk wat regen gevallen helaas.. Dus hopelijk komt de zomer er snel aan.

Van de week heb ik ook al mijn eerste kerstliedje gehoord… let it snow, let it snow, let it snow. Nou nu snap ik wel waarom iedereen zegt kerst voelt echt niet als kerst in Australië. De meeste winkels hebben inmiddels al een kerstgedeelte maar mijn gevoel heeft nog lang niet het idee dat het kerst gaat worden.. terwijl ik echt wel een kerst mens ben.

Ja wat verder? Uhm?

Ohjaa, van 27 december tot 4 januari ga ik kamperen met de familie! Ik heb nog geen idee waar, maar ze zeggen dat het er onwijs mooi is en vlakbij/in de bergen ligt. Toch wel grappig eerst wilde ik oud en nieuw perse vieren in Sydney vanwege de vuurwerkshow daar, toen werd het Brisbane en toen Melbourne en nu ik weet dat ik er niet ben, geef ik er eigenlijk niks om. Want kamperen in de bush in Australië klinkt toch eigenlijk wel veel leuker en spannender! Lees spinnen, slangen en andere enge beesten… Maar een weekje moet wel te overleven zijn!

Verder heb ik ook een Polarsteps account gemaakt, dus voor degene die het leuk vinden kunnen mij daar ook op volgen. Ik zal hier, nu ik au pair ben nog weinig mee doen, behalve mijn weekend trips op zetten maar als ik eenmaal ga reizen ben ik van plan daar mijn hele trip bij te gaan houden. Maar ik beloof jullie om dan nog steeds (hopelijk) blogs te gaan schrijven! https://www.polarsteps.com/AmbervanVeen2
(Via deze link kom je op de internetpagina uit, maar je kan ook een app ervan downloaden)

Nou dit was het wel weer. Ik ga me klaarmaken om de jongste op te halen van de opvang!!

SEE YAA,
Amber

Reacties

Reacties

marleen

leuk weer even iets van je te horen.

Mieke

Amber wat fijn dat t goed gaat
Hier de 1ste kerstboom al in een huis zien staan
Die is er erg vroeg bij
Geniet van elke dag Amber
Vind t heel bijzonder n gaaf dat je van alles onderneemt met n pr meiden
Top
Liefs ?

Marianne

Leuk bericht en gave foto's!

Janneke

Ha daar ben je weer! Gelukkig zie ik je zo nu en dan op Insta langskomen en weet ik dan dat het goed gaat! Leuke trip heb je gemaakt en ga je maken! Super fijn dat het goed gaat! ?

Cher

Leuk om alles te volgen Amber! Fijn dat je nu je draai hebt gevonden met een leuk gezin en daarnaast leuke meiden hebt ontmoet om van alles te ondernemen!
Groetjes uit het nog veel koudere Nederland ?

Yel

Waar je ook bent ik blijf je volgen leuk weer om te lezen ????

jolanda

Hey Amber, gave foto's zeg!
Dat je geen tijd/nieuws hebt om te schrijven zie ik als positief!!
Geen bericht is nog altijd goed bericht.
Groetjes!!!

annekevanschie@hetnet.nl

Hallo Amber ,
Fijn hoof dat je nu je draai hebt gevonden en met de opvang van de kinderen in het gezin en alles wat daarmee te naken heeft ! Het is toch best pittig 4 kinderen !!!!
Gezellig dat het met de andere meisjes ook klikt !
Inderdaad zal het voor jou zeker een hélé andere Kerst worden !
Daarna ook nog eens lekker op vakantie , die kans moet je benutten hoor.
Als er geen blog is , jammer dan , het is wel gezellig om te lezen , maar als je er geen tijd voor hebt of geen zin , is toch ook niet erg !, als je maar lekker in je vel zit .
Gr. vanuit de Rozenstraat in Naaldwijk.
???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active