ambervanveen.reismee.nl

Gewoon lekker weer even wat leesvoer

Hallo lieve familie en vrienden,

Wat word ik toch altijd weer blij van jullie lieve reacties en wat vind ik het onwijs leuk om te horen dat jullie het zo leuk vinden om mijn blogs te lezen! Het motiveert me namelijk enorm om te blijven schrijven. Normaal zou ik nu op zo een punt komen dat ik het eigenlijk wel goed vind en ben ik er wel een beetje klaar mee. Maar dat ben ik nu totaal dus nog niet. Vind het ook eigenlijk wel een beetje zonde als ik er nu mee stop. Heb namelijk in gedachten om als ik weer thuis ben, al mijn blogs uit te printen er een boek van te maken, zodat ik altijd alles terug kan lezen!

Maar eerst nu even terug naar afgelopen weekend (9 en 10 november). In mijn vorige blog hebben jullie al kunnen lezen dat ik met 3 meiden gepland had om naar een groot natuurpark en de Yarra Valley te gaan. Het klinkt net alsof het niet doorging maar dat ging het wel! Alhoewel het weer echt onwijs slecht was. Toen ik ´s ochtends de deur uit liep naar de tram om de auto op te halen scheen de zon nog, maar die verdween al snel. Eenmaal bij het natuurpark aangekomen, Plenty Gorge Park, begon het te regenen en is het eigenlijk niet meer gestopt met regenen. Het park zag er onwijs mooi uit, echt even helemaal omringd door natuur. We hebben hier lekker gelunched en zijn daarna naar een meer gelopen in het park, want dat scheen onwijs mooi te zijn. En het was zeker mooi, op 1 ander gezin na waren we de enige, wat het helemaal lekker maakte. Na wat foto´s zijn we weer teruggekeerd naar de auto. Het was nu mijn tijd om te rijden, dus de auto ingestapt en heel voorzichtig de eerste paar meters afgelegd. Ik had namelijk nog nooit in een automaat gereden dus het was wel fijn om even te beginnen waar het rustig was. Nou ik kan je wel vertellen, wat rijd zo een automaat heerlijk zeg! Eenmaal de eerste meters afgelegd te hebben, zagen we een kangoeroe in de verte!! Super vet, snel er naartoe gereden maar hij was helaas de bosjes in gevlucht, maar we kunnen wel zeggen dat dit de eerste levende kangoeroe was die we in het wild gespot hebben!

Na een ritje van een uur denk, kwamen we aan de wijnvallei. Helaas was er maar weinig van te zien door de regen en wolken. Alle wolken hingen erg laag tegen de heuvels aan. Een gaaf beeld gaf het zeker, maar het was toch ook wel jammer omdat we de hoge bergen nu niet konden zien. De eerste stop was bij een chocolaterie. Ik heb denk nog nooit zoveel chocola bij elkaar gezien! Helaas was het erg prijzig.. Naast chocola hadden ze ook nog veel keuze aan schepijs. En het zag er zo lekker uit dat het ons niet kon schelen of we het er koud van zouden krijgen. We hebben er helaas geen foto van, maar stel je maar even in je hoofd voor, 4 meiden op een bankje, onder een afdakje, bibberend in 13 graden, een ijsje eten. Gelukkig was het ijs goddelijk lekker en hebben we daarna lekker de verwarming aangezet in de auto om op te warmen.
De volgende stop was een wijngaard die een van de hostmoeders van de meiden ons had aangeraden. De wijngaard was zeker mooi! Mooi uitzicht over verschillende wijnvelden en een leuk pand waar je de wijn kon proeven. De wijn proeven hebben we overgeslagen, want de boete voor rijden met alcohol in je bloed is onwijs hoog. (alle verkeersboetes zijn hier veel hoger dan de prijzen bij ons) Het was gelukkig even droog dus de camera´s werden weer uit de tassen gehaald en er volgde weer een hele fotoshoot! En of we nog niet genoeg regen hadden gehad, begon het weer te regenen. Nog snel een paar foto´s gemaakt en zijn daarna de auto weer ingestapt om naar een mooi uitzichtpunt te rijden. Nou ik je kan je vertellen we kwamen er aan en zagen alleen wolken… en een heel klein stukje van het meer. Met wat fantasie konden we er de lol wel van in zien. Het was inmiddels al 6 uur dus het leek ons verstandiger om weer terug te keren naar de stad voordat het echt donker werd. Na een ritje van ruim een uur waren we weer terug in Melbourne. Coco en ik hebben Debora en Elli afgezet thuis en zijn daarna nog even de Mac binnen gestapt voor een warme hap en daarna naar mijn huis gereden.
Coco sliep namelijk bij mij, dat was wat handiger anders moest Coco nog ruim 1,5 uur met het openbaar vervoer naar huis.

Na een prima nachtje ging de wekker weer op tijd want we moesten de auto voor 10 uur ´s ochtends terug gebracht hebben. Het autobedrijf ligt in St. Kilda een wijk waar veel te beleven is en die aan het strand ligt! Dus ons plan was om even naar het strand te gaan en daarna wat te gaan shoppen in een winkelcentrum. Helaas waren we op het strand snel uitgekeken want er was een harde en hele koude wind en de temperatuur kwam nog steeds niet boven de 14 graden uit.. dus we besloten om maar snel naar het winkelcentrum te gaan. Helaas niks gekocht, wat de portemonnee erg fijn vond! Na een reisje van 2,5 uur met het openbaar vervoer was ik ook weer lekker thuis. Met mijn familie wat gegeten en daarna lekker mijn bedje in gedoken om de week weer fris en fruitig te starten.

Mijn werkweek was weer zoals gewoon, niks bijzonders. Kids klaarmaken, wegbrengen, ophalen, schoonmaken, eten klaarmaken en met de kids spelen. Dinsdag had ik ook voor het eerst dat ik me echt niet lekker voelde. Mijn hostmoeder dacht aan een buikvirus, maar deze ging gelukkig snel over en donderdag had ik al nergens meer last van. Donderdag heb ik met Debora en Elli gelunched, was erg gezellig en lekker.

Gister ben ik met Coco de stad in geweest, we hebben namelijk op de planning dat we 14 en 15 december de Great Ocean Road willen rijden. Dus hiervoor moesten we wel even een auto reserveren en hostels boeken. Helaas duurde het allemaal langer dan gepland omdat het reisbureau ineens vanalles op moest zoeken. Dus helaas is er nu nog niks geboekt. Ik moest voor 6e weer thuis zijn, want ik moest ´s avonds extra werken omdat de ouders bij vrienden gingen eten. Er bleef ook nog een vriendin bij Aria slapen dus daar zat ik dan aan tafel met 5 kinderen. Wie had dat gedacht! Aangezien er dan ineens een ´onbekend´ gezicht aan tafel zit gedroegen de kids zich ineens allemaal anders, manman wat een uitsloof werk heb ik gezien. Gelukkig aten we pas laat, want ik moest ineens het avondeten zelf klaarmaken.. kwam mooi uit want de jongste kunnen dan na het eten zo het bad in en daarna naar bed, denk je dan… er kwam nog een hele voorleesronde tussendoor en alsof het voorlezen nog niet genoeg was hebben we ook nog een heel concert slaapliedjes gezongen. Aangezien ik totaal geen engelse slaapliedjes ken, behalve twinkel twinkel little star, hebben we youtube maar aangezet. En om nog maar een uitdaging aan te gaan is de jongste mij twinkel twinkel kleine ster in het Chinees aan leren. Deze heeft hij geleerd op de opvang, aangezien er meer Chinezen dan Australiërs hier in de buurt wonen.
Nadat de jongste 2 in bed lagen heb ik met Avi een serie gekeken en al gauw was het half 10 dus ging Avi ook zijn bed. Aria en haar vriendin keken om Aria´s kamer een film dus kon ik beneden ook lekker wat voor mezelf doen. Makkelijk geld verdienen dus! Half 12 kwamen de ouders thuis dus kon ik ook mooi lekker mijn bedje in kruipen!

Vandaag doe ik lekker een dagje rustig aan, gewoon omdat ik daar even aan toe ben. Ook al ben ik doordeweeks overdag wat uurtjes vrij, zijn het toch wel drukke dagen/weken.

Volgend weekend staat er weer een roadtrip op de planning, dit keer gaan we naar het zuiden van Melbourne, naar Peninsula. Dus er komt snel weer een blog aan!

Nou lieve groetjes uit het nog steeds koude en regenachtige Melbourne!

Kus Amber

Reacties

Reacties

Mieke

Wat n heerlijke blog
Ik ben aan t werk dus n heerlijke afleiding
Gave fotos Amber
Dikke knuffel n ga zo door?

Hanneke Stolze

Wat heerlijk om te lezen en het lijkt of je je helemaal thuis voelt.!
Ik zwaai nar je va de overkant ?
Waar het ook waait en regent!?

Marianne

Ik vind je blogs heel leuk om te lezen hoor!

marleen

heerlijk weer even wat van je te horen. lekker blijven schrijven dan kan je thuis een mooi reisverslag maken, zeker met al die mooie foto's erbij. Je hebt hebt het reizen met het ov inmiddels onder de knie lees ik dat was in het begin best een uitdaging. Fijne week Amber en op naar een volgend avontuur. xx

Jolanda

Blijft leuk om te lezen en de foto 's te zien !!

Carla

Beste Amber,
Je kent me niet en ik ken jou niet maar wel via de verhalen via je mama.
Hoorde dat je het erg moeilijk had in het begin, dat was geen leuke start en natuurlijk ook voor je ouders een zorg.
De laatste keer dat ik bij je mama was vroeg ze of ik het misschien leuk vond je verhalen te lezen, ik kreeg de link naar je blog.
Nu ben ik volledig op de hoogte van je leven in Australië en ben héél blij voor jou en je ouders dat je je draai hebt gevonden.
Hiermee wil ik je zeggen dat ik geniet van je uitgebreide verhalen en foto's, zeker doorgaan met schrijven en vooral genieten van dit mooie land en het avontuur.
Met vriendelijke groet,
Carla

Noëlle

Ha Amber!
Echt wéér leuk om mee mogen lezen en leven! Blijf maar lekker bloggen :)
Groetjes!!

Mama

Lieve schat ook al heb ik een groot deel van je verhalen al gehoord via skype of gelezen op je apps het blijft heerlijk om je blog te lezen, zo trots op je.
Kus?

Toos

Je hebt aardige contacten om de vrije dagen samen erop uit te trekken en zoveel te gaan beleven.
Belangrijk dat je steeds nieuwe uitdagingen zoekt, wat je schrijft, fijn te horen!

Yell

Lekker doorgaan hoor met schrijven ik geniet er steeds weer van en wat maak je toch ook leuke dingen mee ondanks het weer dat net zo slecht als bij ons blijkt te zijn fijne dagen weer lieve am en we bellen volgende week weer een keertje dikke kus?

Jolanda

Hey Amber, top om te lezen!!
Ik zie dat je nog een Jolanda als fan hebt. Groetjes van je tantetje. Voortaan Jo?

Cock

Leuk leesvoer Amber en fijn dat het nu leuk is The great ocean Roda is prachtig en met een beetje geluk zie je ook koala beertjes en kaketoes Veel plezier Gr Cock

annekevanschie@hetnet.nl

Hoi Amber,
Eindelijk even een berichtje vanuit de Rozenstraat. wat een leuke foto,s en zo te horen heb je wel een klik met de andere meisjes !
We hebben het druk gehad de laatste twee weken, met ziekenhuis bezoeken enz. Vorige week snip verkouden . Had vanmorgen bij je Mam ,haren moeten laten knipppen . Ze belde gisteren af, ook
grieperig , geen stem "..... wilde haar vragen hoe je dat doet om jou ruimte te geven op internet ????
Fijn dat je nu lekker begint te wennen . Voor het thuisfront fijn om te horen van je dat het nu wel lukt .
Gr. , hoor Donderdag van je Mam wel hoe ik het moet doen !
??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active