ambervanveen.reismee.nl

Weer even een updateje vanaf de andere kant van de wereld

Hallo lieve lezers!

Hoe mijn laatste blog begon kan ik hem ook wel weer beginnen. Warm onder mijn dekentje lig ik deze blog te typen. Het regent, waait en het is koud, 13 graden.. Gelukkig is was het weer de afgelopen week al zoveel beter, dat even iedereen zij. Kijk nu komt de zomer er aan! Het begin van vorige week was heerlijk, zonnetje, blauwe lucht, boven de 20/25 graden. Maar toen kwamen de weersvoorspelling van donderdag online. 38 graden en heel veel wind.. Er werd zelfs al ingeschat dat dit de warmste novemberdag ooit kon worden. Nou dat heb ik gemerkt. De temperatuur tikte net niet de 41 graden aan. En tot overmaat van ramp sloeg om 1 uur de stroom eraf.. Nou dag airco.. Doordat het zo hard waaide en de temperatuur zo hoog was ineens hadden de stroomkabels zoiets, nu zijn we er klaar mee. Ineens trok het ook helemaal dicht, of het nou wolken waren geen idee. Maar rond 3e roken we vuur, werden de wolken oranje/rood en begon het ook nog is te onweren. Even dacht ik dat dit het einde was, zo zie je namelijk altijd in films. Het was 3 uur dus ik moest de kids ophalen, met de auto, want lopen was niet te doen met de wind en hitte. Eerst Aria opgepikt, dit was ook het eerste moment dat ik zoiets had, oeii hierin autorijden vind ik toch wel eng.. overal grote takken op de weg, alle prullenbakken om (want het was prullenbakken dag). Ineens begon het ook nog is te stortregenen… helaas was er geen plek dichtbij de school van Avi en An dus moest ik door de regen lopen. Wat heerlijk verkoelend was dat! Alleen bleek de regen niet doorzichtig te zijn, maar rood… Ineens zat mijn witte t-shirt onder de rode vlekken.. en niet alleen mijn t-shirt maar alles! De witte auto wat niet meer wit zegmaar. Eenmaal thuis de ijsjes uit de vriezer maar opgegeten want ja dat was de enige verkoeling.. Door alle regen, was de temperatuur in denk 10 minuten zeker 15 graden naar beneden gezakt. Waarop mijn hostvader grapte, Welkom in Melbourne Amber! Dit bedoelde we nou met de extreme weersveranderingen. Gelukkig rond een uurtje of half 5 was de stroom weer terug en kon de airco weer aan, alhoewel we die niet meer nodig hadden want het was ineens nog maar een graadje of 19.. hoe bizar!

Verder was het een normale week. Dinsdag was ik nog even de stad in geweest met Coco om de auto voor de great ocean road te reserveren en dat is gelukkig nu wel gelukt. Verder hebben we daarna gepland wat we willen zien, want 2 dagen de hele great ocean road zien is een kwestie van plannen. Ook zijn de hostels geboekt, dus nu is het alleen nog even wachten totdat het 13 december wordt!

En dan nu mijn weekend! Zaterdag stond mijn 2e roadtrip gepland. Dit keer naar Mornington Peninsula. Dit is een gebied onder Melbourne, en dan denk je Melbourne ligt toch aan zee? Ja, soort van maar meer in een baai. Onder Melbourne ligt nog een stukje land en daar zijn we naar toe geweest. ´s Ochtends zijn we eerst met zijn 4e, Coco, Debora, een vriendin van Debora, Celina en ik de auto op gaan halen. Vanaf daar was het nog 2 uur rijden naar het uiterste puntje. Hier liggen meerdere bunkers en de uitzichten schenen fantastisch te zijn. Nou en dat was het inderdaad! Blauwe zee, hoge golven, overal rotsen en hoge kusten. We konden zelfs de skyline van Melbourne in de verte zien liggen. Naar de bunker op het uiterste puntje zijn we niet geweest want dat zou nog 1km verder lopen zijn en na 3,5km in de warmte (ja het was warm!) hadden we daar niet zoveel zin meer in. Want op het punt waar we stopten konden we al heel veel zien! Na de bunkers zijn we naar een rotsbrug geweest. Dit is een rots die op het strand is maar helemaal uitgehold is, zodat je er doorheen kan kijken. (bekijk de foto´s maar onder mijn blog zodat je kan zien wat ik bedoel). Hier konden we ook het strand op en hebben we een stukje op het strand gelopen. Het was een heel groot strand en konden heel ver kijken. En zo ver als we keken zagen we geen andere mensen wat een heerlijk gevoel gaf! Na een bezoek aan de rots zijn we naar een vuurtoren gereden waar er ook een heel mooi uitkijkpunt zou zijn! Nou dat uitkijkpunt was er zeker. Op het uiterste puntje had je een zicht over meer dan 180 graden oceaan. Wat een bizar gevoel was, alsof we aan het einde van de wereld stonden! En een wind! We werden nog net niet weggeblazen. Via een pad kwamen we bij een houten trap uit die ons helemaal naar beneden kon brengen. Helaas hadden we niet de tijd om helemaal naar beneden te lopen want het was inmiddels bijna al 6 uur. Na weer enorm veel foto´s vertrokken we naar de volgende stop. King Arthur Park, in dit park was ik al met mijn hostfamilie geweest tijdens ons weekendje weg, maar de andere meiden wilde graag hier nog het uitzicht zien. Helaas was het behoorlijk mistig geworden in de baai waardoor we niet ver konden kijken. We schrokken al een beetje van de tijd, want de zon ging binnen een uur onder en we moesten nog een stuk rijden om ze zon in de zee te zien zakken. Gelukkig waren we net op tijd op een strand en lag er gelukkig een pier in de zee waardoor we zon in de zee hebben zien zakken! Mijn eerste zonsondergang op het strand in Australië! Na de zonsondergang zijn we weer de auto in gestapt en zijn we naar huis gereden. Het was nog zeker een ritje van een uur. Coco bleef weer bij mij slapen omdat we dan samen de auto terug konden brengen op zondag en omdat het gewoon makkelijk en gezellig was.

Zondag ben ik met Coco nog de stad in geweest, want ik ben er toch wel achter gekomen dat 7 t-shirtjes niet zoveel is. Dus wat t-shirtjes gekocht en lekker geluncht.
´s Avonds was de broer van mijn hostmoeder bij ons thuis met zijn gezin, dus hebben we met zijn alle, 12 personen, gedineerd! Het was erg leuk en gezellig!

Komend weekend staat ´het kerstfeest´ op de planning. Mijn familie organiseert elk jaar een onwijs groot feest, met een band, fotograaf en ga zo nog maar even door. Ze hebben rond de 200 mensen uitgenodigd, dus ik ben eerlijk gezegd wel een beetje benieuwd hoe dat zal zijn.

Jullie horen snel weer van mij!

Kus Amber,

Ps. hieronder staan de leukste 12 foto´s van mijn weekendtrip. De keuze was lastig want ik had keuze uit zo´n 350 foto´s (oepss) Ojaaa en vandaag ben ik precies 2 maanden bij mijn familie!!

Reacties

Reacties

Marianne

Wat een ervaringen weer en ga v e foto's!

Yel

Heerlijk weer om te lezen am en wat een leuke foto’s je geniet zie ik daar gaat het om voor jou eeen leuke week gewenst dikke kus

Mieke

He Amber
Was weer heerlijk om te lezen n zo leren wij t land ook kennen
Leuke fotos waar je zeker op kan zien dat je geniet
Ga zo door n blijf genieten
Liefs X?

Oma

Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven en ook nog al die mooie foto en eindelijk weer eens mooi weer
Gr. Opa en oma

Irene

Ik denk alleen maar:
Wauw....?kijk haar gaan dan?
Genietze verder!

Sayde

Mooie foto’s Amber. Het is fijn om te lezen dat je naar je zin hebt.

Liesbeth

Wat een leuke verhalen weer! En wat een gave foto's!!
Blijf lekker genieten XXX

Mirella

Yeahhhhh.... wat een heerlijk verhaal weer om te lezen!!!
Je maakt nu zoveel mee.... en je ziet zoveel moois.... en op de foto's kijk je zo blij...
Geniet op afstand stiekem mee hoor! YOU GO GIRL .... Hele dikke kus van je buuf

Toos

Leuk je belevenissen te lezen en die mooie foto's maken je verhaal compleet!

Esther

super gaaf, Am. Alles valt nu op zijn plek. Dit is wat het moest zijn! Ben benieuwd naar het kerstfeest. Wij hebben eerst nog Sinterklaas. Maar daarna gaat meteen de boom de kamer in! enjoy! dikke knuffel!

Jo

Jeetje zeg, het weer daar is écht heel bizar. Prachtig land, mooie foto's. Veel plezier ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active