ambervanveen.reismee.nl

Laatste blog van 2019

Lieve familie en vrienden!

Aangezien de meeste van jullie mijn blog vrij snel lezen, kan ik makkelijk nu nog zeggen! Ik wens jullie allemaal nog een ontzettend fijne kerst! (ook al is het al 2e kerstdag)

Ik lig heerlijk op mijn bedje uit te rusten van eerste kerstdag. Het was namelijk een druk dagje, maar dat later. Ik begin bij waar ik geëindigd was, die warme woensdag. Nou warm was het zeker, hij tikte net de 41 graden aan. En ik kan je vertellen mijn lichaam is dat zo niet gewend.. Nadat ik de kids van school had gehaald zat het zweet bijna overal, hahha. Van donderdag weet ik niet meer wat ik gedaan heb of wat er gebeurd is. Ojaa toch wel, Asa had zijn allerlaatste dag op de opvang, mijn hemel wat keek ik daar naar uit. 3 maanden lang waren de woensdag en donderdag ochtend een ramp. Want hij haatte deze opvang en wilde er niet heen, waardoor het vaak eindigde in te laat van huis weg rijden. Maar dat is nu over! Ik vroeg in de auto hoe die zich voelde en hij zei met een lach op zijn gezicht, ik ben zo blij dat ik hier nooit meer naar toe hoef! Hahah arme schat! En toen was het vrijdag. De hele dag had ik Asa thuis, dus ik zou van 7 tot 7 werken. De ochtend viel gelukkig nog wel mee maar tegen een uurtje of 11 voelde je de temperatuur per minuut omhoog gaan. Een voordeel de was was zo droog, maar tegen half 12 trok de lucht helemaal dicht en kwamen er witte asdeeltjes de lucht uit. En ik dacht huh? Dit ga je niet menen, brand? Na wat googelen, bleken er al aardig wat bushfires in de ´buurt´ te zijn. De dichtsbijzijnde grote was op 100 km westelijk van mij, noordelijk was er een grote brand en oostelijk was er ook een heftige brand ontstaan (waar mensen zelfs hun huizen hebben moeten verlaten) Het kwam toen we erg dicht in de buurt. Inmiddels was het kwik tegen de middag al opgelopen tot 40 graden. Dus ik hoopte dat het hierbij bleef, maar rond 4e tikte die zeker de 44 graden aan. Heet dat het was. De kids waren gelukkig om half 2 al klaar op school, dus net voordat het zo heet werd had ik ze al opgehaald. Nog nooit waren ze zo blij, want het was eindelijk zomervakantie! En aangezien het te heet was om überhaupt te spelen, hebben we ´s middags voor de tv zitten picknicken met een kerstfilm aan. Heerlijk! Alhoewel het toch wel gek voelde, 44 graden en een kerstfilm kijken.

Na het eten heeft Coco me opgepikt met de auto en zijn we naar haar huis gereden. Coco´s familie zit tot begin januari in London, dus ze heeft 3 weken lang het huis voor zich alleen. Even lekker een relaxt weekendje dus. Nadat we bij haar aankwamen zijn we gelijk in het zwembad gesprongen want het was nog steeds 40 graden. Tegen een uurtje of 11 werden we het toch wel zat en ik moe, want ik had 12 uur gewerkt. Tot verbazing was het nog steeds 39 graden… een warm nachtje dus. Gelukkig hebben bijna alle huizen airconditioning dus binnen hadden we het zelfs koud. Neehoor ik klaag niet!

Zaterdag stond er een druk programma op de planning. Na lekker uitgeslapen te hebben zijn we de stad in geweest. Ik had namelijk nog 2 cadeautjes nodig voor An en Aria. An wordt 7 op 1 januari en Aria 14 op 13 februari, maar aangezien ik ook nog naar Nieuw Zeeland ga, vond ik het al even wat slimmer om wat in huis te halen. Ook zijn Coco en ik nog wat surfwinkels ingeweest, want we willen een nieuwe bikini maar op een of andere manier past niks hier of de bikini´s zijn spuuglelijk. Na de poging voor bikini´s en mijn cadeautjes gevonden te hebben stond de bios op de planning. Een paar weken geleden had ik namelijk een cadeaubon gehad om naar de film te gaan dus die konden we mooi gebruiken! De keuze was vrij makkelijk welke film het werd, namelijk Frozen 2, lekker makkelijk om te volgen en ja je moet hem toch wel gezien hebben. Het was een leuke ervaring om hier naar de bios te gaan, de stoelen waren beter maar het scherm kleiner. Maar de film was onwijs leuk! Na de bios hebben we lekker buiten gezeten in het zonnetje want het was een graadje of 23 denk. Veel beter dan de 44 van de dag ervoor! We hadden een heerlijk plekje gevonden aan de Yarra rivier (de rivier die door Melbourne loopt). Het was trouwens niet zomaar een plekje. Voor ons was er een platform waar helikopters konden landen, leuk om te zien. Na wat google speurwerk kwamen we erachter dat je ontzettend gave tours kan maken! De prijzen zijn helaas niet voor ons weggelegd… maar de rijke mensen kunnen dus ook van de helikopters gebruiken maken als een soort openbaar vervoer! Bizar! Overal in Melbourne zijn er dus platformen waar je kan landen. Nou ik zou het wel weten als ik de jackpot hier won. Na wat helikopters hebben zien landen en opstijgen besloten we om naar huis te gaan. We dachten even een klein stukje te lopen maar dat bleek langer te duren. Aan het einde van de boulevard stond er namelijk een vetgoede straatartiest! Normaal loop ik deze mensen vaak voorbij maar deze was zo goed! Hij had allerlei trucs, met doorzichtige ballen, jongleren, balanceren op een bord en jongleren met messen. Hij kon het allemaal!

Eenmaal thuis bij Coco even snel wat gegeten, en dat kon natuurlijk maar 1 ding zijn! PIZZA! hahaha, mijn liefde voor pizza is hier dus echt niet verdwenen. ´s Avonds stond er weer iets heel gaafs op de planning, ik hoor je al denken, stappen? Een helikoptervlucht? Ja dat had ik ook wel gewild! Een zonsondergang op het strand? Ja soort van! Kangoeroes spotten? Nee, maar wel een ander dier!

Na een ritje met de bus konden deze Jut en Jul de tram niet vinden, waardoor we te laat waren voor de zonsondergang op het strand… maaaar dat maakte niet heel veel uit, want de dieren die wij gingen spotten komen pas de rotsen op als de zon onder is! Jaa ik hou het lekker spannend! Na ruim 10 minuten wachten, in de kou (16 graden) en in de harde wind stonden we tussen 200 andere mensen te wachten! En daar kwamen ze dan!! Eerst alleen het lichaam en daarna hun koppies! Ik heb het over pinguïns!! Pinguïns? JAA pinguïns!! Hier in Melbourne leven pinguïns! Van die kleine die in Blijdorp zitten! We konden ons geluk niet op! Ze kwamen overal opduiken! Na ruim een half uur en ruim 350 foto´s verder werd het toch wel een beetje te koud. Dus besloten we om naar huis te gaan. Maar wat een ervaring! Wilde pinguïns!

Eer we thuis waren was het al een uurtje of half 12 dus zijn we lekker ons bed ingedoken. Zondag hebben we niet zoveel gedaan, wat boodschappen voor het avondeten en een film gekeken.

Inmiddels was het maandag! Bijna kerst, opholgeslagen kinderen, chaos, gelukkig mocht ik uitslapen en wel tot 7.10! Ik mocht namelijk een half uurtje later beginnen! Mijn hostmoeder is vrij tot eind januari dus zij heeft zich eigenlijk de hele dag bekommert om de kids en zo kon ik 4 wasjes wegwerken, de keuken opruimen, lees 3 keer de vaatwasser in en uitruimen, bedden verschonen, wantja de jongste wil graag zindelijk worden, alleen lukt dat niet elke nacht. Gelukkig besloot Maria de kids mee te nemen naar een indoor springhal zodat ik even een break had tussendoor, wat erg fijn was. Dinsdag was precies hetzelfde alleen moesten er 2 kids naar de tandarts en Asa ging mee. Dus weer een lekkere break!

En toen was het kerstavond, ik Nederland leef ik uit naar de kerst maar hier. Nog geen 1 moment heb ik een kerstgevoel gehad.. zat ook eerlijk gezegd wel op tegen de kerst, had er niet zoveel zin in, ik miste thuis, ik wilde met mijn eigen familie zijn. Na een normaal dinner, want ze vieren geen kerstavond was het tijd om het eten voor de kerstman en zijn rendieren klaar te zetten! Zoals wij dat voor Sinterklaas doen, doen ze het hier voor de Kerstman. Op de trap stond een glas melk, wortels en houtsnippers met glitters voor de rendieren. Nadat de rust terugkeerde in huis kwam Coco aan. Coco zou anders alleen zijn op kerstavond en vond dat niet heel gezellig. Daarom hadden mijn hostouders haar uitgenodigd om kerst bij ons te vieren.

Na wat waarschuwingen voor een hele vroege morgen, werd ik kerstochtend om 7.15 wakker door gillende en rennende kinderen. Fuckkk dacht ik, snel wezen plassen, Coco wakker gemaakt en naar beneden gerend! Want de Kerstman was langs geweest en er lagen ontzettend veel cadeautjes, de helft was inmiddels al uitgepakt. Hoe snel kan dat gaan, nou heel snel! Gelukkig was ik op tijd om hun reacties te zien op de Nederlandse cadeautjes! Papa en Mama waren zo lief geweest om voor de hele familie kerstcadeautjes op te sturen.

Nadat alle cadeautjes waren uitgepakt heb ik Asa geholpen met zijn lego. Uurtje of 10 hebben we met zijn alle ontbeten en na 1 stond de broer van Maria, met zijn gezin op de stoep. Coco en ik hebben ´s middags de salades voor het dinner klaargemaakt en uurtje of 6 zaten we met zijn alle aan een lange tafel. Het voelde even zoals het er in Nederland ook aan toe gaat. Familie, heel veel eten, lange tafel, drukke kinderen. Het was ontzettend gezellig en lekker! Aangezien het al wat later was, besloot Coco om nog een nachtje te blijven slapen. Helemaal gezellig dus! Na wat geskyped te hebben met papa en mama en de familie van Coco zijn we lekker gaan slapen.

Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan en Coco is voor de lunch weer vertrokken. Ik had namelijk nog het een en ander te doen. Waaronder deze blog schrijven en mijn spullen pakken voor de kampeer vakantie! Ik vertrek namelijk morgen al! Er zal dus voor dit jaar ook geen nieuwe blog meer online komen. En of ik überhaput kan appen weet ik ook niet, want het kan zomaar zijn dat ik 9 dagen zonder bereik zit.. Het gebied waar we namelijk naar toe gaan dekt mijn provider namelijk niet helemaal. Dus bij deze alvast allemaal een gelukkig nieuw jaar, en jullie weten er dan bij deze vanaf als ik even niet online ben! Wat ik stiekem natuurlijk niet hoop!

Nou jullie horen snel in het nieuwe jaar weer van mij! Ik hoop namelijk nog een blog te kunnen schrijven voordat ik weer naar Nieuw Zeeland vertrek!

Nou geniet allemaal nog van jullie 2 kerstdag, hier vieren ze het niet dus ik ga zo lekker een filmpje kijken!

Dikke knuffel, Amber

Reacties

Reacties

Jantine

Mooie blog weer. Gelukkig Nieuwjaar

Mieke

Hallo Amber
En weer heb ik genoten van je blog ??
Wat maak je veel mee?
Prachtige foto's
Ook voor jou n mooi liefdevol gezond 2020?

Yel

2 kerstdag hier en wij missen jou ook bij de familie maar dat weet je wel wat een heerlijk verhaal weer om te lezen en leuke foto’s van de pinguïns je maakt het toch maar weer allemaal mee veel plezier straks in de bush en tot in jan dikke ?van mij

Petra

Hoi Amber,
Wat schrijf je toch leuke blogs!
Die ervaringen, verhalen en foto's, wat maak je veel mee! Ook zo herkenbaar, echt leuk! Jij ook nog gezellige feestdagen en een leuke vakantie toegewenst!
Groetjes van Petra

Tineke

Een hele fijne trip en voor 2020 een fantastisch jaar met ook veel mooie ervaringen op je pad ??

Mama

Lieve Amber
Wat een heerlijke blog weer en wat heb je het toch leuk.
Je zit nu op de helft van je aupair leventje en wat heb je toch al veel gave en mooie dingen gezien en gedaan, fijn dat kerst toch ook een beetje was als thuis en wat lief dat Coco dat bij jou mocht vieren. Nou op naar de vakanties geniet er van en veel plezier. Liefs
Papa Mama en je kleine broetje.??

Hanneke

Wat een avonturen! Is wel gaaf!!
Hele fijne dagen !!knuffel!

Marianne

Wat een leuk verslag weer en gave foto's! Gezellige feestdagen nog!

Carla

Wat Schrijf je toch gezellig, complimenten! Erg leuk om je avonturen te lezen.
Hiermee wens ik jou fijne feestdagen en een hele fijne vakantie.
Gezellige jaarwisseling met het allerbeste voor 2020.

Anneke van Schie .

Lieve Amber ,
Wij wensen jouw ook en je gastfamilie , wel tweede kerstdag , nog een Fijne Kerst . Ook je vriendin Coco . Volgens mij heb je met het gastgezin, waar je nu bent , een lot uit de loterij getrokken !
Alles kan en mag , heerlijk voor jou !
Wat beleef je ontzettende leuke en mooie dingen. Natuurlijk kost het ook je energie , maar dat moet jezelf goed kunnen doseren .
Nu aftellen voor je eigen vakantie !
Daarna weer opnieuw aftellen , naar het weer zien met .......
Wij wensen jullie allemaal een fijn Jaarwiseling naar 2020!
Hartelijk bedankt , dat we mee mochten lezen van je blog !
Zo beleven wij ook alles met je mee.
Anneke .?????
Geweldig hoor. ! Ze kijken er enorm naar uit .

Toos

Niets zo veranderlijk als het weer. Steeds weer hoogtepunten voor jou.
In rustig vaarwater komen is er niet bij.
Met geen pen te beschrijven. Nu vakantie met het gezin betekent afronding voor 2019.
Ik wens je een heel mooi liefdevol 2020

Jo

Hey Amber, ik liep er een paar achter maar ben nu weer helemaal bijgeblogd? Top wat je allemaal zier en beleeft. Maar ik wordt ook heel blij van jouw liefdevolle gastouders die er alles aan doen om je thuis te laten voelen. Toplui!!
Volgend jaar kerst krijg jij extra peren! Fijne vakantie en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar ?

Dännis, Mirella, Senna en Evi

Lieve Amber,
Met veel plezier je verhaal weer gelezen!!!
Wij wensen jou vanaf hier een heeeeel mooi, stralend, avontuurlijk en liefdevol 2020!
Dikke kus van ons vier XXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active