ambervanveen.reismee.nl

Terug naar het drukke au pair leven

Hallo lieve vrienden en familie,

Het is alweer even geleden dat mijn vorige blog online kwam, de afgelopen weken waren namelijk ontzettend druk. Alle kids zitten inmiddels op school maar dat betekende wel een hoop nieuwe indrukken voor ze. Ze veranderen elk jaar namelijk niet alleen van meester/juf maar ook allemaal nieuwe klasgenootjes. Voor Asa waren het helemaal spannende weken, zijn eerste weken op school verliepen niet helemaal soepeltjes. Na school bek en bek af waardoor het elke middag en avond huilen was. Het was een behoorlijke uitdaging. Inmiddels is het punt alweer bereikt dat die school haat dus hopelijk komt die weer terug in z´n oude velletje, want het kost mij elke dag behoorlijk veel energie om het gezellig te houden in huis. Af en toe denk ik bij mezelf dat ik wel bij de politie en het leger kan. Manmanman wat maken ze er af en toe een zooi van. De afgelopen weken verliepen verder wel prima, geen bijzondere dingen op mijn vol geplande weekenden na dan!

Zondag 9 februari stond er een festival op de planning. En niet zomaar 1, nee het grootste gratis festival van Australië en tegen gratis kan een Nederlander natuurlijk geen nee zeggen! Coco en ik hadden hier met nog een paar Nederlanders afgesproken en eenmaal op het festival vonden we nog een hele grote groep met Nederlanders! En nee ik was dit keer niet de enige Westlander! Een gozer uit Naaldwijk, meisje dat geboren is in De Lier en een meeting met Vince, de broer van Britt kon natuurlijk ook niet ontbreken! Helaas viel de muziek wat tegen, dus we eindigde de avond op het terras van een bar, maar gezellig was het zeker!

Het weekend daarna stond er een roadtrip op de planning! Deze keer met bestemming Wilsons Promontory National Park. Ja een mond vol weer, ze kunnen er hier wel wat van met die namen. Vrijdag avond vertrok ik na het eten naar Coco, hier sliep ik namelijk zodat we zaterdagochtend vroeg weg konden. Na een pitstop bij 2 andere meiden thuis en de supermarkt kon de trip beginnen! Na 3.5 uur kwamen we dan eindelijk aan bij de eindbestemming. Helaas was het echt lekker Nederlands ballen weer…. een beetje jammer, dus met een regenjas aan trotseerde we de eerste hike! En dan zal je je wel afvragen hoe lang deze was, nou wel 1 hele kilometer, hahahah. Maar mooi was die wel! Via kleine zandwegen en bruggen langs meertjes een riviertje met op de achtergrond bergen die bedekt waren door wolken. Lees gewoon dichte mist die heerlijk het uitzicht verpestte… Helaas door de mist hebben we een andere hike gecanceld dus besloten we nog een andere te doen met de naam Lilly Pilly Gully walk. Deze stond goed aangeschreven op internet voor als het regende dus dat kwam mooi uit. We startte de hike droog maar na 1km besloot moeder natuur het te laten regenen… een beetje jammer, maarjaa. De hike ging over de voet van een berg dus bomen genoeg. Het leek letterlijk wel een regenwoud. Helaas vonden de muggen dit weer nog steeds prima om lekker mensen te pesten dus ik was goed in trek (25 beten… en een vet allergische reactie..) Eenmaal wat hoger op de berg ging ineens de zon schijnen! En dan kan je maar 1 ding doen! Genieten! (Deze foto vind je onderaan mijn blog terug) Na een hike van zo´n 8km kwamen we weer terug bij de auto en besloten we ons hotel te gaan zoeken. Alles in het park was volgeboekt of een beetje/té duur voor onze portemonnee. Aangezien Australië zo lekker uitgestrekt is was het eerstvolgende dorpje met een hotel nog een klein uurtje rijden. ´s Avonds hebben we zoals je wel kunt raden pizza op en na een prima nachtje kon de volgende dag beginnen. Ondanks de voorspellingen met veel wolken en wind besloten we toch de hike te gaan doen die we eigenlijk gister op de planning hadden. De Mount Oberon Track, een 7km lange hike met als doel de berg Oberon beklimmen! En met jawel een spectaculair uitzicht. Of we dat uitzicht hadden wisten we niet, maar we besloten de gok te nemen! En jawel! Bekijk de foto´s maar hieronder, het uitzicht was amazing! Wel wat heiig maar je hoorde ons niet klagen, want we hadden het nog minder verwacht. Na een giga lange fotoshoot bovenop de berg, zijn we weer naar beneden gelopen. We hadden namelijk al wat tijd verloren en wilde graag nog wat meer zien voordat we naar huis zouden rijden. De volgende stop was Squeaky Beach, het witste strand hier in de omgeving en waarbij je je ogen toch wel een beetje dichtkneep door de witte kleur. De naam squeaky is niet voor niks, als je namelijk met je voeten over het strand schuurt krijg je een pieperig/krakend geluid. We hadden nog een hike op de planning, maar die hebben we vanwege de tijd geskipt, we zouden anders ontzettend laat terug in Melbourne zijn. Na nog weer een ritje van een paar uurtjes kon natuurlijk een Maccie op het einde niet ontbreken. Een heerlijk een mooi weekendje was het weer!

Afgelopen weekend had ik een rustig weekendje in de planning, maar na verloop van de week veranderde die wat. Zaterdag ben ik de stad in geweest met Coco, ze had namelijk een nieuwe rugzak en regenjas nodig. Eenmaal in de stad bleken ze Coco´s maat niet meer te hebben dus werden we naar een shoppingcentrum gestuurd. Nou ik kan je zeggen dat was een goede keuze, alle winkels hier hebben altijd uitverkoopt! Sale, sale en nog meer sale! Coco is goed geslaagd en ik ook! Eindelijk namelijk een jurkje gevonden waar ik al zo lang naar opzoek ben!
Tijdens het shoppen kregen we een raar telefoontje van Coco´s hostvader, hij vroeg namelijk of wij met de kinderen naar een concert konden die avond omdat hun niet meer konden. Ik zal je nog even niet vertellen van wie het was, maar Coco en ik hadden zoiets, mmmm niet echt ons ding, we kennen amper liedjes van hem. We hebben toen gevraagd of de kids heel graag wilde en die wilde eigenlijk wel dus hebben we toegezegd. Na een snelle hap bij Coco thuis vertrokken we naar het AMMI park, dit een een station waar vaker dit soort grote concerten worden gehouden. Mijn hostouders zaten namelijk afgelopen week hier nog bij Queen. Toen we er eenmaal aankwamen voelde ik me toch wel erg jong, veel oude en oudere mensen. Maar toen die begon met zingen, wauww! Elton John you are a legend! Zaten we daar met zijn 6e bij Elton John. Hoe bedenk je het! Kon ik toch mooi even zeggen dat ik bij de afscheidstour van Elton John ben geweest. We hadden een hele mooie plek, bovenin naast het podium met het uitzicht over de skyline van Melbourne. Wat een ervaring! Na ruim 2,5 uur en welgeteld 2 liedjes die ik kon later was het tijd om bed in te duiken want zondag stond er weer een tripje gepland!

Zondag ben ik naar het Dandenong Ranges National Park geweest en heb ik de 1000 steps gedaan. Dit zijn welgeteld (door Coco en mij) 887 traptreden omhoog en dat was het dan ook wel. Deze hike wordt gedaan door veel fitness mensen wantja waar kun je nou 887 traptreden omhoog lopen? Helaas kwamen we boven en hadden we zoiets is dit het dan? Via een andere track naar beneden gelopen en de auto gepakt naar een uitzichtpunt. Maar je zal het was al raden, een uitzicht wat weer zwaar teleurstellend…. het was zo heiig dat je maar net de skyline kon zien… ´s Avonds hebben we een hapje op bij Betty Burgers. Een bekende burgertent hier in Australië en zeker de moeite waard om nog een keer te gaan eten!

Inmiddels is het maandag 24 februari en dat betekend 1 ding! Papa en mama vliegen vandaag naar Australië!!!! Ze beginnen hun rondreis in Sydney en vrijdag komen ze aan in Melbourne!! Eindelijk!! Maar toch ook wel weer heel gek! Dit betekend namelijk ook dat ik nog net geen 6 maanden van huis ben, hoe bizar! Komende vrijdag vertrek ik naar de stad om lekker het weekend met papa en mama te spenderen en eindelijk ´mijn´ stad te kunnen laten zien! Wat heb ik hier zo een zin in!

En nog meer leuk nieuws! Vanmorgen kreeg ik te horen dat mijn hostouders, eindelijk na een maand, een nieuwe au pair hebben gevonden! Een meid uit Frankrijk en meer weet ik nog niet. En dit betekent 1 ding, ik kan 1 april met een gerust hart de familie verlaten en mijn backpack avontuur starten!! Vorige week heb ik namelijk mijn eerste paar vliegtickets en mijn eerste tour geboekt!!
1 april vlieg ik naar Ayers Rock Airport, om daar 4 dagen en 3 nachten de outback te ontdekken samen met Coco! Super vet dus! 4 dagen met alleen maar hoogtepunten en! Niet zomaar in een hotel of hostel maar in een slaapzak naast het kampvuur onder de sterren!! Dat wordt dus een hele speciale ervaring! Na deze 4 dagen vliegen we naar Sydney om vanuit daar naar Cairns te reizen!! Dit moeten we allemaal nog gaan uitzoeken en plannen dus jullie kunnen wel raden wat ik de komende dagen en weken in mijn vrije tijd aan het doen ben! Inderdaad!

Nou dit was hem wel weer!

Dikke kus en knuffel,
Amber

Reacties

Reacties

Mieke

Was weer heerlijk om te lezen???
Maak er n mooie tijd van met je Ouders
Have Fun?

marleen

ze zijn vertrokken hoor Amber. veel plezier de komende tijd

Mama

Net bij de gate je blog weer gelezen. We vinden het erg spannend maar hebben er ontzettend veel zin in. Vrijdag ben je weer bij ons. Heerlijk?

Ineke Rijsdijk

Gerda, Frans en Amber: ik wens jullie een prachtige tijd toe met elkaar.
Geweldig dat dit mogelijk is. Geniet volop van deze belevenis!

anneke van schie.

Ja hoor Amber , mam en Pap zijn onderweg !
War heerlijk voor je maar ook voorhuis hoor .
geweldige dingen hebben jullie weer bekeken en ondernomen
Was toch wel leuk dat concert van Elton Jonesen dat in Melbourne.,
Schitterende foto,s , jammer dat het weer soms niet mee werkt.
Je eigen plannen kunnen nu ook doorgaan per 1 April .
Fijn voor je dat je zo,n leuke reisgenoot aan Coco hebt.
Wij wensen je , met Pap en Mam gezellige dagen, lekker even knuffelen en vasthouden !!!
Met volle teugen ervan genieten .
Groetjes van ons hier , en ik hoor wel,hoe zeker hebben gehad bij je.
Liefs Anneke.

Cock

Hi Amber, wij hebben veel dingen gezien die ji ook hebt gezien Super gaaf land Nu zitten we op het Noorder eiland bij Rotorua en gaan morgen naar de Corenmandal aan de kust Heerlijk land Doe je Pa en Ma de groetjes en knuffel ze maar eens flink Geniet van de tijd in Australië Gr Cock

Yel

Eindelijk weer een heerlijk lang stukje om te lezen en wat leuk allemaal weer wat je ziet en mee maakt en nu echt nog maar heel even en dan staan paps en mams voor je neus maak er samen een leuke tijd van ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active