ambervanveen.reismee.nl

De papa en mama blog

Lieve vrienden en familie,

Vrijdag 28 februari was het dan eindelijk zover, papa en mama kwamen ´s middags aan in Melbourne. Na het avondeten ben ik door mijn hostvader naar het treinstation gebracht om eindelijk naar mijn ouders te gaan. En rond 8e was het dan eindelijk zover, daar stond mama. Beneden bij het hotel op me te wachten en wat was dit verdomd gek. Zo onwerkelijk om je ouders aan de andere kant van de wereld te zien. Na veel geknuffel, lieve kaartjes van het thuisfront en een paar cadeautjes kon ik heerlijk in slaap vallen bij mijn ouders in het appartement. De volgende dag stond er namelijk veel op de planning. Coco kwam ook het hele weekend met ons mee omdat zij ook nog niet alle plekken had gezien die ik aan mijn ouders wilde laten zien. We begonnen de ochtend bij de Queen Victoria Market, dit is de grootste overdekte markt van Melbourne. Hier hebben we lekker rondgelopen tussen de fruitkramen en souvenierskraampjes. Nog een leuke zonnebril op de kop getikt dus dat kwam mooi uit. Na de Queen Victoria Markets heb ik papa en mama het CBD laten zien. De mooie H&M, Kathmandu, een van mijn favoriete outdoor winkels. Hierna zijn we doorgelopen naar de drie graffiti straten, waar Melbourne zo om bekend is. Er waren weer allerlei nieuwe kunstwerken gemaakt sinds de laatste keer dat ik hier was. Dus dat was weer mooi om te zien. Na de graffiti hebben we onze lunch gehaald en zijn we naar Alexandra Gardens gelopen om daar naast de Yarra rivier onze lunch op het gras en in de zon op te eten. We hadden dit weekend verdomd veel mazzel met het weer, want de afgelopen 3 weken is het behoorlijk slecht weer geweest. Na de lunch zijn we naar een mooi uitkijkpunt gelopen en daarna op de tram gestapt om naar de Shrine of Remembrance te gaan. Dit is een monument voor alle Australische slachtoffer van de 1e en 2e wereldoorlog. Aangezien het zo lekker weer was besloten ook nog om even naar de Botanic Gardens te gaan en daar heerlijk te genieten van het mooie weer! Inmiddels was het al een uurtje of 5 en besloten we terug te gaan naar de stad om daar op tijd een hapje te eten. Die avond wilde we namelijk graag het hoogste gebouw op van Melbourne, Eureka Skydeck. Bovenin de toren is namelijk alles van glas gemaakt waardoor je een 360 graden uitzicht hebt over de hele stad. En dankzij het goede en mooie weer was het uitzicht prachtig!! Met een super mooie zonsondergang op 300 meter hoogte.
Na een mooie maar hele vermoeiende dag zijn we heerlijk gaan slapen zodat we de volgende dag weer op stap konden.

Zondag zijn we met zijn 4e naar Brighton Beach geweest. Het strand waar de bekende strandhuisjes staan! En het weer was weer top, heerlijk met de voeten in zee en lunchen op het strand! ´s Avonds heb ik samen met papa en mama nog in het hotel gegeten en daarna moest ik toch echt weer naar huis. Omdat ik maandag gewoon weer moest werken.

De week vloog gelukkig snel om! Papa en mama waren de hele week zelf op stap waardoor ik gewoon mijn eigen ding kon doen. Vrijdag waren ze weer terug en Melbourne en kwamen ze naar mijn huis. Nou hoe gek is dat! Ik heb ze thuis even rondgeleid, hebben we geluncht, de buurt laten zien, waaronder de scholen van de kinderen en ze natuurlijk even mee genomen in mijn grote bak van een auto om een rondje te rijden. ´s middags moest ik nog even werken dus papa en mama vertrokken naar hun appartement om mij later die avond weer op te komen halen. Het was een lang weekend vrij omdat maandag een public holiday was. De rede van die vrije dag is echt een lachtertje. Ze vieren dat ze sinds ergens 1900 maar 8 uur per dag hoeven te werken. Nou geef mij ook maar van die vrije dagen in Nederland.
´s Avonds in het appartement hebben we heerlijk een film gekeken en zijn daarna lekker naar bed gegaan.
Zaterdagochtend zijn we in de auto gestapt om naar de Yarra Valley te gaan. Deze vallei staat bekend om zijn wijnvelden. De eerste stop was een chocolaterie, daarna 2 wijngaarde, een dam en als laatste naar de hoogste waterval van de staat Victoria. Deze weg daarnaartoe was al een hele belevenis. De weg staat namelijk omringd door een bos vol met hoge bomen. Het is lastig te omschrijven maar ze waren hoog! hhahah. Om naar de waterval te komen moesten we zeker nog even een klim maken, maar het uitzicht was prachtig! Hierna zijn we op gemak weer naar het appartement gekeerd en waren we nog maar net op tijd om in het winkelcentrum een hapje te eten.

Zondag ben ik met mama wezen shoppen in het winkelcentrum. Ze slapen naast een van de grootste winkelcentra van Melbourne! Goed geslaagd! Eindelijk een nieuwe bikini gevonden en nieuwe sportkleding gekocht! ´s Middags waren we uitgenodigd om bij mijn familie te komen eten. Ze hadden ook nog wat vrienden uitgenodigd dus we zaten zeker met 20 man rond de tafel. Het was erg gezellig en zeker weer lekker, wie zegt er nou geen nee tegen verse pizza uit de pizza oven! We sloten de dag af met een dessert en propvol vertrokken we weer naar huis. Het was er bijzonder om zo mijn ouders met mijn Australische familie samen te zien.

Maandag was ik zoals ik zei nog lekker vrij en hebben we heerlijk rustig aan gedaan. Mama knipte ´s ochtends nog even mijn haar en voor de lunch zijn we bij een van de beste pannenkoeken restaurant gaan eten en heerlijk was het! ´s Middags kwam Coco nog even der haar knippen. En daarna heb ik met papa en mama het weekend afgesloten met een heerlijk soort van Nederlandse maaltijd. Broccoli, aardappels uit de oven en een kangoeroe burger. Want als je die niet voorgeschoteld krijgt thuis dan moet je hem zelf maar regelen. Na eten nog lekker een serie gekeken met mama en daarna was het tijd om afscheid te nemen. Toch wel even wat traantjes weggepikt want na 2 weekenden samen voelt het al snel weer gewoon. Dit keer weet ik alleen niet wanneer ik ze weer zie. Papa en mama zijn nu onderweg met verschillende stops naar Adelaide en vanaf daar vliegen ze naar huis, waar ze eind volgende week aankomen.

En om het dan nog even lekker over het corona virus te hebben, manmanman wat is de wereld gek geworden, knettergek…. Alsof de bosbranden nog niet genoeg waren moet ik dit ook nog even doorstaan aan de andere kant van de wereld. Helaas gaat mijn hostfamilie mee in de gekte en maken ze mij ook helemaal gek. Ik kan de deur niet eens meer uit om zonder naar mijn kop te krijgen dat ik niet in ruimtes mag komen met te veel mensen. Nou sodemieter op…. ik doe wat ik wil. En of het misschien maar beter is om naar huis te gaan in plaats van te reizen? UHM mooi niet, ben hier ook gekomen om te reizen, alhoewel dat gewoon maar afwachten wordt. Australië staat inmiddels gepland tot aan 23 mei maar wat daarna nog gaat lukken weten we niet. De planning is nu 9 dagen naar Fiji en dan een maand backpacken op de Filipijnen, dus we moeten nu even keihard duimen dat het negatieve reisadvies daarvoor komt te vervallen tegen die tijd. En of überhaupt onze tours in Australië nog wel doorgaan. Niks is namelijk zeker…. wat mij helemaal gek maakt, want het geld is inmiddels wel mooi van onze rekening daarvoor. Nouja we kunnen niks anders dan afwachten. Uithongeren de komende 2 laatste weken zal ik niet, want mijn hostvader heeft van de week 250 kilo aan vlees in huis gehaald, brood en bagels voor de komende 2/3 maanden, fruit en groente ook voor de komende tijd. En ja wc papier wordt schaars en daar wordt dan ook weer behoorlijk paniek over gezaaid.... Nou raap mij asjeblieft op, stelletje gekken. Een en al paniek.. nog erger dan met de bosbranden. Wel moeten we even onze vingers crossen want als ze de grenzen voor dinsdagochtend dichtgooien kan de nieuwe au pair niet aankomen, wat zeker niet mijn probleem is, want ik ben hoe dan ook 1 april weg! Begin er namelijk wel een beetje klaar mee te raken.

Nou dit was hem wel weer. Ik hou jullie wel op de hoogte met mijn plannen! Zeker voordat ik weg ga komt er nog wel een blog online!

Dikke knuffel en kus van mij!

Reacties

Reacties

Marianne de Graaf

Wat een leuk verhaal weer en gave foto's!

Hanneke

Weer een prachtig verhaal! En zo heerlijk met je ouders.
Ik hoop en duim voor je dat de rest van je avontuur door kan gaan!! Het is idd een grote puinhoop in de wereld! Succes!!?

Carla Bartels

Wat fijn dat je je mama en papa hebt gezien en leuke dingen met hun hebt kunnen doen. Ze zullen genoten hebben!
Leuk verhaal heb je weer geschreven, zal duimen dat je naar de Fiji eilanden en Filipijnen kan reizen. Het is een bizarre wereld geworden, ook hier in Nederland.
Groetjes,
Carla

Mirella

Hey Amber,
Wauwwww... mooie foto's weer! En een heerlijk verhaal om te lezen!
Hoe bizar inderdaad dat je ouders dan ineens voor je neus staan en kennismaken met de wereld om jou heen. Heel bijzonder!! Er zal inderdaad wel veel geknuffeld zijn ;)

Hoop voor je dat het reizen gaat zoals je nu bedacht hebt! Inderdaad weer van alles gaande..

Lezen vast snel meer!
Kus van je buuf
XXX

Noëlle

Super weer te lezen.
Suc6 met alles wat komt.
Behoudt je Hollandse verstand en nuchterheid :)
groetjes uit Monster!

Toos van Kester

Wat leuk, nu hoeft je moeder niet alles meer te vertellen! Hier wordt men ook gek van het coronavirus,. groetjes, Toos

Sayde

Amber, wat fijn dat je je ouders heb kunnen zien. Hopelijk kan je verder genieten van je geplande reizen en wij van je verhalen.

anneke van schie. annekevanschie@hetnet.nl

Heerlijk dat je, maar ook Mam en Pap er zo van hebben genoten om je weer in de armen te sluiten. Tranen horen daar gewoon bij.
Leuk dat ze Coco en je Guestfam. met de kinderen nu ook hebben gezien . Hoop voor je dat het Coronavirus geen streep door je reisplannen gaat veroorzaken . Het is hier ook een gekte , allerlei dingen worden gehamsterd of dat het oorlog is !
De negatieve reisadviezen zijn niet van de lucht . Per dag komen er bij.
Onze kleindochter zou eind Mrt naar Zambia gaan , dus niet
Ze hadden met een aantal vriendinnen al een vakantie gepland naar Vietnam , ook niet . enz , enz.
Amber , we hopen dat jouw plannen wel door kunnen gaan !
Van Mam horen we wel , hoe ze het ervaren heeft an de andere kant van de wereld !
Liefs . ??

Jantine

Leuk en mooi blog om weer te lezen. Mooie foto's en wat fijn dat je ouders zijn gekomen. Succes met de laatste weken bij je aupair gezin. Tot horens

Yel

Wat fijn dat je paps en mams er eindelijk waren en wat super fijn dat je lekker tijd met elkaar hebt kunnen doorbrengen. Wat betreft de gekte van de wereld blijf nuchter maar wel voorzichtig dat is de beste optie dien wij ook.ik hoop echt dat het je reis plannen niet in de war schopt en dat alles gaat lukken zoals het geplant staat houvol nog een paar weekjes en het volgende avontuur staat voor de deur liefs weer ??

Jo

Super dat jullie het zo fijn hebben gehad met elkaar. En prachtig weer!! Daar wordt je moeder zó extra blij van!! Wat de komende tijd betreft hoop ik ook echt dat je kan gaan doen wat je gepland hebt.
En verder lekker nuchter blijven.
Groetjes van ons?

Janneke

Deze had ik dus helemaal gemist! Wat hebben jullie mooie dagen gehad! Een onvergetelijke reis voor je ouders en voor jou! ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active