ambervanveen.reismee.nl

Laatste blog vanuit Australië...

Lieve familie en vrienden,

Vanuit het diepst van mijn hart en met behoorlijk veel pijn hebben Coco en ik een van de moeilijkste knopen doorgehakt, we komen naar huis…

Afgelopen donderdag na de lunch kwam ons gesprek op gang. Hoe zien we komende tijd voor ons? Ik zal je de antwoorden besparen want die waren er niet heel erg. Welke opties hadden we? uhmm opnieuw au pair worden viel af, normaal werk zoeken is er niet want bedrijven zijn dicht, net als de horeca.. en dan hebben we nog boederijwerk/fruit plukken. Helaas zoeken alle backpackers naar deze baan dat boerderijen zelfs de hekken dicht hebben gegooid, omdat er te veel backpackers kwamen… er waren ook maar weinig advertenties voor in deze staat dus de enige optie die we hadden is, hier blijven en onze tijd uitzitten… in de winter… in een huis waar we ons welkom voelen maar niks te doen hebben.. het werd voor mij al snel duidelijk dat ik afwachten niet zag zitten. Tuurlijk genoeg te doen op mijn laptop, maar vanuit het diepst van mijn hart zit ik het liefst toch thuis op de bank en slaap ik in mijn eigen bed. Na een gesprek met Coco´s ouders en onze nieuwe ´ouders´ hier was voor mij de knoop doorgehakt. Ik wil naar huis. Voor mijn idee heb ik alles gegeven en gedaan wat ik kon, maar er is voor nu gewoon even geen toekomst hier. En tuurlijk kan ik blijven wachten, maar daar wordt ik doodongelukkig van. Het nieuws en de regels worden hier ook met de dag slechter, waardoor de keuze steeds makkelijker werd. Na een kleine zoektocht en ons smsje van de overheid, kwamen we erachter dat we of zelf een vlucht moeten boeken bij Qatar of moeten wachten op de repatriërings vlucht.

Dat wachten gaan we dus niet doen want er zijn mensen die al 2 weken wachten en geen enkele informatie krijgen van de overheid. En dat leek ons ook niet snel te gaan gebeuren.
Dus Qatar was onze enige optie, met een leuke korting zijn de tickets nog redelijk betaalbaar!

´s Avonds heb ik het nieuws aan mijn ouders gebeld en die staan 100% achter me! Maar gek voelde het gesprek toch wel. Een maand geleden hadden we namelijk nog afscheid genomen omdat we elkaar de komende 6 maanden niet zouden zien en nu zie ik ze volgende week al..

Coco en ik besloten om de tickets even te laten voor wat het was, want het was namelijk al wat laat. De volgende dag was ik vroeg wakker en besloot ik opnieuw om naar de tickets te kijken en alsof het zo moest zijn waren ze flink goedkoper geworden, tuurlijk het is nog even een hoop geld maarja, gratis kom je niet thuis helaas. Coco werd gelukkig al snel wakker en we besloten we maar te boeken! Na 2 keer uit het systeem te zijn gegooid kunnen we toch wel blij vertellen dat we überhaupt tickets hebben en voor snel ook!
Maandagavond Australische tijd 21.15 vliegen wij vanaf Sydney in 15 uur, dit wordt een pittige, naar Doha, Qatar. Daar hebben we een redelijk korte overstap van 3,5 uur voordat we op het vliegtuig naar Amsterdam stappen. Hier komen we dinsdag rond een uurtje of 3 aan in de middag. Maar dit gebeurd alleen als de vlucht niet gecanceld wordt, dus even flink duimen!

Omdat ik toch al niks had met de Nederlandse overheid vonden ze het leuk om net nadat wij geboekt hadden bekend te maken dat de eerste repatriërings vlucht dit weekend mensen komt ophalen uit Australië, maarja mijn ticket is gelukkig goedkoper dan die van de overheid!

Afgelopen dagen ben ik al behoorlijk bijgekomen van de hectische weken. Elke dag wel even lekker een rondje gelopen en vandaag zelfs mijn eerste duik in zee genomen! Aangezien het nu herfst is, is de zee nu heerlijk. In tegenstelling toen ik de eerste keer in zee wilde in de Gold Coast. Dus de duik in zee kan ook de lijst af! Vanavond eten we lekker pizza! En gister hebben ze hier chocolade taart in huis gehaald voor ons, dus ik wordt hier goed verzorgd!!

Om nog even wat leuks te vertellen heb ik vanmiddag mijn foto´s van Phillip Island uitgezocht dus die zal ik er ook even onder zetten!

Nou dikke knuffel en tot snel in Nederland!

Liefs,
Amber

Ps. hoelang ik in Nederland zal verblijven weet ik niet, want zodra ik weer terug kan naar Australië, ga ik weer terug! Deze droom staat voorlopig op pauze en ik geef hem na al deze tegenslagen niet op!

Reacties

Reacties

Tineke

Lieve Amber
Ik begrijp dat dit voor jullie een moeilijke keuze was ,maar je bent een knokker en je gaat weer terug
Goede en veilige terug reis en ik duim dat je dinsdag weer op ned bodem land
???

Marianne de Graaf

Een hele goede reis naar huis!

Noëlle

Goede reis,
Wijze beslissing, tuurlijk super jammer.
We duimen voor je vlucht!
Geniet nog even Down Under.
Groetjes uit Monster

Sayde

Lieve Amber: Goede reis terug!
Je zal weer de mogelijkheid krijgen om de rest van je droom reis waar te maken. ?

Linda

Goede reis naar huis! En wat je eigenlijk het is een tijdelijk afscheid. Tot alles weer “normaal” is.

Hanneke

Lieve Amber..heel wijs besluit!
In deze tijd toch fijner om je familie iets dichterbij te hebben!! Geloof me!! Hele goede reis! En hoop dat je snel weer terug kan??

Jacqueline

Hi Amber(t)
Goed besluit meis, er is veel onrust en dan kan je beter in Nederland zijn. 2 weken quarantaine en dan afwachten wat er komen gaat. Als alles mee zit, ben je zo weer aan de slag om naar je droom toe te werken. Aan de foto's te zien heb je een mooie plek waar je nu verblijft. Hou moed! Hopelijk ben je snel thuis... Groetjes vanuit een leeg en stil Westland ?

Esther

We hadden al contact gehad. Met je verjaardag thuis! Gezellig op afstand taart eten. Je droom wordt vervolgd, for sure!

marleen

Goeie reis Amber, we zien je snel?

Toos

welkom in Naaldwijk bij een warme familie.
een goede terugreis!

Carla Bartels

Lieve Amber,
Een heel verstandig besluit om terug te komen, "Oost West Thuis Best"!
Hiermee wens ik jou en Coco een hele goede reis terug.

Yel

Wijs besluit lieve am we wachten vol smart op je en de toekomst straks wanneer je weer terug kan is even afwachten maar dat gaat zeker lukken goeie vlucht en tot heel snel ben ook wel beetje blij dat we ik dat kan zeggen ?

Jo

Ik denk zeker dat jullie de enige juiste beslissing hebben genomen. Jammer voor nu, maar het is niet anders! En als je terug gaat maak je je droom volledig waar. Hele goeie reis en tot snel?

Cock

Goede reis en een verstandige beslissing Je kan nog zoveel reizen dus dat komt echtwel goed
Welkom thuis

Jantine

Moeilijk en dubbel besluit, goede terug reis. Tot ziens.

Femke

Lieve Amber,

Wat ontzettend jammer dat je droom nu op pauze staat. Ik hoop dat als alles weer normaal is, je weer terug kunt naar Australië. Ik wens je een goede reis en hopelijk tot ziens bij Bijzonder :)

Xx Femke

Astrid

Jammer hoor Amber maar een wijze keuze. Het zal misschien even duren maar ik weet zeker dat jij je reis weer gaat vervolgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active