ambervanveen.reismee.nl

Een minder leuk nieuwtje en heel veel goed nieuws!

Lieve familie en vrienden

Wat kan er een hoop in 3 weken gebeuren! Laat ik maar eens beginnen met dat ik op 24 mei een heel leuk mailtje in mijn inbox kreeg met de verlossende woorden dat ik geaccepteerd was voor het au pair programma!! Dit mailtje betekende ook dat al mijn papieren nu eindelijk naar Australië werden verstuurd en dat de zoektocht naar een host family bijna gestart kon worden. Nog heel even geduld dus.

Een dag later, 25 mei, stond het eerste afscheid op de planning :(. Na 4 mooie jaren bij Lunchroom Bijzonder was het daar al tijd om afscheid te nemen (omdat ik de hele zomer aan de slag ga bij mijn stage in de kinderopvang). Als verrassing kwamen ´s ochtends veel collega's langs om mij te verrassen! Met een ontzettend lekkere taart, lieve speeches en dikke knuffels was dit een dag om nooit meer te vergeten. Dank jullie wel voor de ontzettend leuke tijd!! Ik ga jullie onwijs missen!

Na een relaxte zondag opende ik maandag mijn mail. En met grote verrassing zag ik dat ik 2 mailtjes had waarvan ik het email adres niet kende. Ik opende de eerste, een mail van Smart Au Pairs Australia, de partnerorganisatie met daarin de tekst dat mijn profiel online stond! Mijn profiel online?? Nu al?? Zo snel?? Waren mijn gedachten. Snel de volgende mail aangeklikt die als onderwerp had ´Brisbane Family seeking an au pair´. HUH wacht, nu al een mail van een familie. Dat is wel heel snel, mijn profiel stond nog geen uur online! Snel naar mijn profiel gegaan en zag dat ik nog een match had maar nu met een familie uit Sydney. Ik werd een beetje overdonderd omdat het allemaal zo snel ging. Na een fijn belletje met Travel Active besloten om alleen eerst even de familie te mailen die mij gemaild had. Na wat mailtjes heen en weer hadden we een afspraak gemaakt om te skypen, om elkaar zo makkelijker te spreken en elkaar beter te leren kennen. 4 juni stond met grote letters in mijn agenda.

De dagen daarna kwam er elke dag wel een match bij, soms een paar dagen geen en dan weer 2 tegelijk. De meeste gezinnen hadden oudere kinderen en ik wil een gezin met ook een jong kind of jongere kinderen. Dus elke dag ging er wel een mailtje uit dat ik niet geïnteresseerd was en een ander soort gezin zocht of dat ik juist geïnteresseerd was. Helaas bij een gezin wat mij erg leuk leek kreeg ik een mail terug dat ze al in contact waren met een andere meid.
Ook al had ik een skype gesprek gepland met een gezin, was ik niet heel erg overtuigd dat dit mijn host family zou worden. De moed zakte een klein beetje in mijn schoenen, zoveel matches maar nog niet echt het gezin waarvan ik hoopte hem tegen te komen.

4 juni, de dag van mijn eerste skype gesprek stond ik een beetje zenuwachtig op. Toch wel een raar idee dat ik die ochtend met een familie aan de andere kant van de wereld zou skypen. Na mijn ontbijt nog even mijn profiel gecheckt en ik zag dat ik weer 3 nieuwe matches had. Van 2 had ik zoiets, dit is totaal niet wat ik zoek, 1 gezin met 2 oudere jongens en 1 gezin dat in hun profiel maar 2 familie foto´s had en voor de rest alleen maar foto´s van hun behoorlijk ´luxe´ huis. Niet mijn ding dus. Maar die andere familie precies wat ik zoek, jonge kinderen en een hele leuke familie brief waarin ze een au pair omschreven die ze zoeken. En laat die omschrijving nou precies de persoon zijn die ik ben. (misschien allemaal wel te mooi om waard te zijn). Gelijk een mail naar ze gestuurd met de hoop dat ze nog iemand zoeken.

Een uurtje later was het zover, 11.59, ik denk dat m´n hart uit mijn lichaam bokte van spanning. Behoorlijk zenuwachtig wachtte ik totdat het 12.00 uur werd. En precies om 12.00 uur sprong mijn beeldscherm op skype met een inkomende oproep. Ik klikte het aan en daar zaten ze dan. Vader en moeder; Hii, how are you?? Gelijk verteld dat ik behoorlijk zenuwachtig was en dat dit mijn eerste gesprek was. Ze reageerde hier heel lief op en dat het wel goed zou komen. Uiteindelijk was het een leuk gesprek van bijna een half uur. Veel vragen gesteld en andersom wilde ze ook veel over mij weten. Ik kon alles goed verstaan en goed verwoorden wat ik wilde zeggen en vragen. Ze sloten vanaf hun kant af met dat ze nog wel een keer een gesprek wilde om mij nog beter te leren kennen. En dat we dit via de mail weer zouden afspreken.
(Om alvast een update te geven, ik heb besloten om niet voor dit gezin te gaan, omdat de leeftijd niet de leeftijd was die ik graag wilde, de locatie niet bij mijn voorkeuren paste en ik nog met 2 andere culturen te maken zou krijgen en ik naar mijn idee te weinig van de Australische cultuur mee zou maken in het gezin).

Na het skype gesprek kreeg een super enthousiaste mail terug van het gezin wat ik ´s ochtends had gemaild. Ze willen graag met mij skypen!! En ze vinden vanuit mijn profiel dat ik al goed bij hun gezin pas als au pair! Helaas nog niks terug gehoord dus nog even in spanning afwachten wat dit gaat worden.

Verder ben ik gister, 5 juni, naar Venray afgereisd voor de workshopdag op het kantoor van Travel Active. ´s Ochtends hebben we het gehad over de cultuurverschillen die we tegen kunnen komen, hoe we heimwee herkennen en wat we kunnen doen als we heimwee krijgen en hebben we verschillende casussen besproken die we misschien tegen kunnen gaan komen. En ´s middags hebben we een EHBO workshop voor kinderen gevolgd. Het was een super leerzame dag en heb ook al 4 meiden leren kennen die ook aan de slag willen als au pair in Australië! Na de workshopdag is dan ook de eerste groepsapp al aangemaakt met de hoop dat we allemaal rond Sydney geplaatst worden zodat we in Australië elkaar kunnen gaan opzoeken en misschien ook wel samen naar Australië kunnen reizen! Helemaal leuk dus!

Na deze lap tekst denk ik dat jullie wel weer op de hoogte zijn wat er de afgelopen weken allemaal is gebeurd. Ik hou jullie zeker op de hoogte de komende weken!

Tot snel!!

Liefs Amber

Reacties

Reacties

Gerda

Spannende tijd. Maar er komt vanzelf een gezin waar je wel een goed gevoel en goeie match mee hebt. ?

Esther

Als je er ontspannen in staat, komt de juiste match vanzelf. Er zijn in ieder geval genoeg geïnteresseerden!

Marielle

Dit gaat jou echt wel lukken al zoveel gezinnen in je mailbox ik duim met je mee voor het leukste gezin xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active